Formy badań marketingowych
Możemy wyróżnić następujące formy badań marketingowych:
1. obserwacja - metoda zbierania danych, polega na dokonywaniu spostrzeżeń w sposób planowy; osoba dokonująca obserwacji to obserwator.
2. wywiad - gromadzenie informacji przez szczególny rodzaj rozmowy; narzędzie pomiarowe to kwestionariusz.
3. ankieta - gromadzenie informacji ze źródeł pierwotnych (pocztowa, prasowa, radiowa, audytoryjna)
4. metody projekcyjne - do pomiaru informacji jakościowej; testy skojarzeń słownych, uzupełnianie zdań)
5. metody heurystyczne (twórczego myślenia) - w prognozowaniu o charakterze subiektywnym.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (28 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (62 stron A4)
4. (20 stron A4)
5. (10 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (28 stron A4)
8. (34 stron A4)
9. (21 stron A4)
10. (9 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.4 stron)
2. (0.4 stron)
3. (1 stron)
4. (0.6 stron)
5. (0.1 stron)
6. (1.2 stron)
7. (1.3 stron)
8. (0.4 stron)
9. (1.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Badania marketingowe » Formy badań marketingowych
Formy badań marketingowych
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 245 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|