Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metoda fmea | Giełda Papierów Wartościowych | operacje otwartego rynku | miary klasyczne | model motywowania | losowość składnika losowego | teoria procesu | zarządzanie wiedzą |

Formy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw

Wyróżnić możemy cztery formy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw:

przedsiębiorstwa międzynarodowe – mają ograniczony zasięg geograficzny (kilka krajów), w kraju macierzystym skupione są kluczowe decyzje i kluczowa działalność, np. badania i rozwój, zarządzanie strategiczne, marketing; w innych krajach ulokowane są filie realizujące operacje z poszczególnych ogniw łańcucha wartości; zintegrowane są w układzie pionowym;

przedsiębiorstwa wielonarodowe – działające na obszarze wielu krajów, charakteryzujące się zróżnicowaniem produktu i strategii marketingowych, rozproszoną lokalizacją produkcji i decentralizacją zarządzania. Produkcja zlokalizowana jest w tych krajach, na rynki których są przeznaczone produkty. Przedsiębiorstwo oferuje różne wersje produktów dostosowane do lokalnych potrzeb i gustów odbiorców. Wiele operacji jest dublowanych (głównie produkcyjnych), a tylko niektóre scentralizowane, np. badania i rozwój, główne prace projektowe, opracowanie strategii organizacji;

przedsiębiorstwa globalne – oferujące jednakowy 'globalny' produkt na wszystkich rynkach, produkt musi być identyczny lub prawie identyczny pod względem cech jakościowych i sprzedawany pod tą samą marką i przy zastosowaniu takiej samej strategii marketingowej na całym świecie; w skrajnym modelu przedsiębiorstwa globalnego lokalizacja poszczególnych działalności przedsiębiorstwa oznacza realizację każdego rodzaju działalności w całości w jednym z krajów, każda działalność w innym, czyli np. badania i rozwój w całości w kraju 'X', projektowania w całości w kraju 'Y' itd.; pozwala to na maksymalizację efektu skali i specjalizacji.

przedsiębiorstwa transnarodowe – najwyższa i najtrudniejsza forma umiędzynarodowienia, wymagająca wyrafinowanych umiejętności menedżerskich, szczególnie w zakresie koordynacji. Produkty i strategie marketingowe są zróżnicowane na rynkach poszczególnych krajów odpowiednio do lokalnych wymagań. Kluczowe działania skupione są w wybranych krajach, natomiast końcowe fazy procesów produkcyjnych są rozproszone po lokalnych filiach, w krajach lub regionach, na które przeznaczona jest oferta. W tych lokalnych filiach następuje 'dopasowanie' produktu finalnego do potrzeb klientów, tam różnicuje się strategie funkcjonalne, szczególnie marketing. Przedsiębiorstwa transnarodowe realizują hasło': 'myśl globalnie, działaj lokalnie'.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw - referat (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Eurologistyka - opracowanie
5 stron(-y)
Prywatyzacja - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Podsumowanie prywatyzacji w Polsce do roku 1998 (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Prywatyzacja przedsiębiorstw państwowych
12 stron(-y)
Prywatyzacja - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Franchising i jego wpływ na skuteczność działań wybranych firm (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Formy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw

Formy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 35 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii