Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza wskaźnikowa | dźwignia finansowa | bony skarbowe | paradoks Veblena | Giełda Papierów Wartościowych | zarządzanie zapasami | bank centralny | rachunek kosztów pełnych |

Funkcje celów


Cele w działalności organizacji pełnią istotną rolę, wpływając na jej kierunek, motywację pracowników i skuteczność. Istnieją różne funkcje, jakie cele spełniają w organizacji.

Dążenie do wyważonego zestawu celów, które są mierzalne, osiągalne, realistyczne i zgodne z misją organizacji, jest kluczowym aspektem zarządzania strategicznego. Dobre zarządzanie celami przyczynia się do skuteczności i efektywności organizacji, wspomagając zarówno codzienne operacje, jak i długoterminowy rozwój.

Definicja celów w organizacji

Cele w organizacji można zdefiniować jako konkretne, mierzalne i osiągalne wyniki, które organizacja dąży osiągnąć w określonym czasie. Cele stanowią wytyczne i punkty odniesienia, pomagając organizacji skoncentrować się na ważnych priorytetach, zdefiniować kierunek działania oraz ocenić postępy i osiągnięcia.

Przykłady celów w organizacji mogą obejmować osiągnięcie określonych wskaźników finansowych, zwiększenie udziału w rynku, poprawę jakości produktów lub usług, zminimalizowanie kosztów, zwiększenie satysfakcji klientów, rozwój kompetencji pracowników czy osiągnięcie konkretnych celów społecznych czy ekologicznych.

Cztery główne funkcje celów w działalności organizacji

1. Kierowanie działaniami: Cele określają kierunek i priorytety organizacji. Dzięki ustalonym celom pracownicy i zespoły mają jasne wytyczne dotyczące tego, co jest najważniejsze i jakie zadania powinny być realizowane. Cele pomagają w koncentracji na kluczowych obszarach i unikaniu rozproszenia uwagi.

2. Motywowanie pracowników: Cele stanowią źródło motywacji dla pracowników. Kiedy cele są jasno sformułowane i wyzwania, pracownicy są bardziej skłonni do zaangażowania się w realizację tych celów. Dobrze ustawione cele stymulują dążenie do sukcesu i mogą być narzędziem nagradzania za osiągnięcia.

3. Orientacja strategiczna: Cele pomagają organizacji określić swoje cele strategiczne. Dzięki temu, organizacja może skoncentrować się na długofalowych celach, które są zgodne z jej misją, wizją i wartościami. Cele strategiczne pomagają w zarządzaniu zmianami, planowaniu rozwoju i utrzymaniu spójności działań.

4. Ocena i kontrola: Cele służą jako kryterium oceny efektywności działalności organizacji. Określone cele umożliwiają pomiar postępów i ocenę, czy organizacja osiąga zamierzone wyniki. Stanowią one punkt odniesienia do monitorowania postępów i dostosowywania strategii, gdy to konieczne.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Psychologia osobowości - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Rola systemu informacji marketingowej w procesie podejmowania decyzji (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Opakowania i znakowanie towarów
6 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Podstawy finansów publicznych - wykłady
28 stron(-y)
Controlling - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
13 stron(-y)
Kultura organizacji w USA
8 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Podstawy finansów publicznych - wykłady (28 stron A4)
2. Controlling - referat (13 stron A4)
3. Kultura organizacji w USA (8 stron A4)
4. Podstawy zarządzania - ściąga (2 stron A4)
5. Marketing miasta (12 stron A4)
6. Funkcje zarządzania - referat (14 stron A4)
7. Marketing mix - prezentacja (58 stron A4)
8. Logistyczna obsługa klienta (17 stron A4)
9. Pieniądz i polityka monetarna (12 stron A4)
10. Sprzedaż osobista (13 stron A4)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Funkcje celów

Funkcje celów
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 104 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować