Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marka globalna | motywowanie | prekursorzy socjologii | komunikacja | definicje z psychologii | rachunek kosztów pełnych | negocjacje zbiorowe | zarządzanie ryzykiem |

Funkcje ceny

Według M. Friedmana ceny odgrywają trzy funkcje organizujące aktywność gospodarczą:

• Przenoszą informację.
• Dostarczają bodźca dla zastosowania tych metod produkcji, które są najmniej kosztowne i tym samym używają dostępne zasoby dla celów najbardziej cenionych.
• Określają, kto otrzymuje jaką część produktu – rozdział dochodów.

Inaczej:

Ceny wywierają wpływ na procesy gospodarcze i interesują każdego człowieka, ponieważ określają wielkość produkcji i konsumpcji, wyjaśniają też postępowanie producentów i konsumentów.

Do najważniejszych funkcji pełnionych przez ceny zalicza się funkcja:
- informacyjna
- redystrybucyjna
- stymulacyjna

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Plan marketingowy dystrybutora osprzętu elektrycznego
9 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)
Papiery wartościowe - akcje i obligacje
9 stron(-y)
Cena a cykl życia produktu i cenowa elastyczność popytu
7 stron(-y)
Negocjacje cenowe (⭐przypisy)
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Funkcje ceny

Funkcje ceny
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 201 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii