Funkcje dobrze sformułowanej misji przedsiębiorstwa
Dobrze sformułowana misja powinna spełniać :
- funkcję ukierunkowującą, czyli winna ułatwiać określenie i wybór celów strategicznych, upraszczać procesy decyzyjne dotyczące wyborów rodzajów działalności, oraz pomagać w skupieniu uwagi przedsiębiorstwa na tym co najważniejsze
- funkcję stabilizującą poprzez określanie pewności pracowników co do trwałych zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa
- funkcję uwiarygodniającą, która przejawia się w tym, że rozpowszechnianie treści misji i jej konsekwentna realizacja będą podnosiły wiarygodność firmy w otoczeniu;
- funkcję integrującą pracowników wokół strategii firmy. W związku z tym misja powinna odwoływać się do takich potrzeb i wartości, które mogą być uznane za źródło zbiorowej identyfikacji pracowników z przedsiębiorstwem
- funkcję inspirującą poprzez otwarcie na innowacje, czyli zachęcać do doskonalenia firmy we wszystkich istotnych obszarach jej działania. Tworzyć system tam, gdzie inni widzą odrębne nie powiązane ze sobą elementy
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (51 stron A4)
2. (24 stron A4)
3. (29 stron A4)
4. (2 stron A4)
5. (8 stron A4)
6. (6 stron A4)
7. (17 stron A4)
8. (16 stron A4)
9. (16 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.7 stron)
6. (0.6 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Funkcje dobrze sformułowanej misji przedsiębiorstwa
Funkcje dobrze sformułowanej misji przedsiębiorstwa
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 75 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|