Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
konsument na rynku | bankowość | socjometria | przykładowy biznes plan | analiza fundamentalna | PHARE | funkcje organizacji | europejski system walutowy |

Funkcje dystrybucji


Dystrybucja jako proces fizyczny - dystrybucja może być rozumiana jako proces fizyczny, który obejmuje transport, przechowywanie i dostarczanie towarów od producenta do ostatecznego konsumenta lub punktu sprzedaży. W tym kontekście dystrybucja odnosi się do konkretnych działań i operacji logistycznych, które umożliwiają przemieszczanie towarów przez cały łańcuch dostaw.

Dystrybucja jako kanał marketingowy - dystrybucja może być także rozumiana jako kanał marketingowy czyli sposób, w jaki produkt dociera do ostatecznego konsumenta lub klienta. W tym kontekście dystrybucja obejmuje różne kanały dystrybucji, takie jak: sprzedaż detaliczna, hurtowa, internetowa, a także dystrybucję za pośrednictwem agentów, dystrybutorów czy sklepów firmowych.

Dystrybucja jako funkcja marketingowa - w szerszym kontekście dystrybucja jest postrzegana jako jedna z głównych funkcji marketingowych, obok produktu, ceny i promocji. Oznacza to, że dystrybucja odnosi się do strategii i działań podejmowanych przez firmę w celu zapewnienia dostępu produktu do odpowiednich grup docelowych, osiągnięcia odpowiedniego pokrycia rynku oraz zaspokojenia potrzeb i oczekiwań klientów.

Funkcje dystrybucji są to zadania związane z kształtowaniem obrotu pomiędzy jednostkami gospodarczymi i ostatecznymi nabywcami towarów.

Występują dwa rodzaje funkcji dystrybucji:

funkcje związane z kształtowaniem obrotu:
- dotyczące towarów - jakości, asortymentu, usług dodatkowych (np. montaż)
- dotyczące uczestników rynku - zabezpieczenia interesów stron, informacyjne,akwizycyjne
- dotyczące fizycznego przemieszczania towarów - magazynowanie, transportowanie
funkcje związane z kształtowaniem należności:
- tworzenie ceny
- kredytowania

Możemy też wymienić kilka innych funkcji dystrybucji:
- umożliwia fizyczne przemieszczenie towarów z miejsca ich produkcji do punktów sprzedaży lub do klientów końcowych
- pomaga w dopasowaniu podaży i popytu poprzez zapewnienie odpowiedniej ilości towarów w odpowiednim czasie i miejscu
- umożliwia dostęp do różnych towarów z różnych źródeł, co pozwala na zwiększenie wyboru dla konsumentów i handlowców
- pomaga w kontrolowaniu jakości towarów poprzez zapewnienie odpowiednich warunków transportu i magazynowania
- zwiększa wydajność i redukuje koszty poprzez zapewnienie optymalnej ilości towarów w magazynie i skuteczne planowanie tras transportowych
- umożliwia prowadzenie działań marketingowych, takich jak promocje i kampanie reklamowe, co pomaga w zwiększeniu świadomości marki i sprzedaży

Dystrybucja towarów zapewnia obsługę posprzedażową taką jak: naprawy, wymiany i zwroty towarów, co wpływa na zadowolenie klientów i pozytywny wizerunek firmy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Logistyka - ściąga z zagadnień
1 stron(-y)
Ściąga z marketingu
2 stron(-y)
Zarządzanie logistyką - wykłady
22 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Funkcje dystrybucji

Funkcje dystrybucji
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 205 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować