Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wykłady z socjologii | transformacja gospodarcza w Polsce | proces rekturacyjny | prawa Gossena | krzywa Philipsa | strategia firmy | prezentacje z zarządzania | bezrobocie naturalne |

Funkcje kultury organizacyjnej


Wyróżniamy następujące funkcje kultury organizacyjnej:

1. zewnętrzne
• umożliwia zrozumienie misji i strategii organizacji
• umożliwia integrację uczestników organizacji
• oferuje uczestnikom jednolite sposoby pomiaru i kryteria oceny efektów
• umożliwia ulepszenie środków i przeformułowanie celów jeśli niezbędna jest zmiana

2. wewnętrzne
• oferuje wspólny język i aparat pojęciowy
• definiuje granicę grupy
• wyznacza zasady władzy
• zawiera kryteria nagradzania i karania

Literatura wyróżnia również inny zbiór funkcji:

1. Integrująca – scalająca pewne postawy, wszystkie elementy kultury są wspólnie określone i utrzymywane przez członków danej organizacji i pozwalają na utrzymywanie organizacji jako całości. Dzięki integracji organizacja może trwać i rozwijać się jako całość, ponieważ jest to spójny proces i zwarta jednostka, mimo różnorodności wartości, norm i poglądów, wyznań. Akceptacja i poszanowanie wszystkich wartości, norm i poglądów, wyznań.

2. Percepcyjna – postrzeganie organizacji  i nadawanie znaczenia społecznym i organizacyjnym aspektom życia zbiorowego. Percepcja tego, co realnie istnieje, pozwala dokonać korekty własnych działań przez uczestników organizacji, a także pozwala kierownictwu na zintegrowanie wartości istniejących w organizacji dla osiągnięcia założonych celów.

3. Adaptacyjna – dostarcza uczestnikom danej kultury organizacyjnej gotowych wzorów zachowań, które są odnoszone do konkretnych osób. Są to wzory, które umożliwiają adaptację do zmieniających się warunków. Kultura zmniejsza niepewność i ryzyko. Wyjaśnia i nadaje sens działaniom, procesom, zjawiskom. Zwiększa poczucie bezpieczeństwa i daje uczucie stabilności w działaniu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Kultura organizacji - referat (⭐bibliografia)
17 stron(-y)
Kultura organizacyjna - referat (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Kultura organizacji w USA
8 stron(-y)
Struktura organizacyjna firmy
17 stron(-y)
Sprzedaż osobista
13 stron(-y)
Analiza SWOT powiatu (⭐bibliografia)
22 stron(-y)
Opakowania i znakowanie towarów
6 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Funkcje kultury organizacyjnej

Funkcje kultury organizacyjnej
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 151 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować