Funkcje marki
wykorzystywana w celu odróżnienia danego produktu od produktów konkurencyjnych.
Spełniać może ona trojaką funkcję:
- Identyfikacyjną (pozwala odróżniać produkt od dóbr, usług i organizacji konkurencyjnych. Marka jest, więc podobnym narzędziem wyróżniania produktu na rynku jak kolor, opakowania itp.)
- Gwarancyjną (właściciel marki jest zobowiązany do utrzymania jakości produktu na określonym poziomie. Jest czymś w rodzaju podpisu na produkcie, który pozwala ustalić wytwórcę oraz jego odpowiedzialność ekonomiczną i prawną. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w niższych cenach towarów niemarkowych oraz wysokich cenach wyrobów i usług o renomowanych markach.
- Promocyjną (jako narzędzie promocji) marka powinna przyciągać uwagę konsumentów i nakłaniać ich do zakupów. Promocyjna zdolność marki obejmuje takie cechy jak: jasność, nowatorstwo idei, łatwość postrzegania i kojarzenia, estetyka, lakoniczność i nie wywoływanie dwuznacznych lub negatywnych skojarzeń. Werbalna część marki powinna być łatwa do wymowy.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (6 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (6 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (82 stron A4)
6. (58 stron A4)
7. (17 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (2 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Funkcje marki
Funkcje marki
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 177 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|