Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
BEP | udział w rynku | six sigma | rodzaje spółek | analiza swot | analiza ryzyka | konflikt w organizacji | historia gospodarcza |

Geneza marketingu

Możemy wyróżnich cztery podstawowe okresy (orientacje marketingowe) w rozwoju marketingu:

1. Orientacja produkcyjna (druga połowa XIX wieku i początek XX wieku) - Za początek okresu uważana była rewolucja przemysłowa.
Cechy:
- małe manufaktury zyskiwały dzięki maszynom znacznie większe moce produkcyjne
- duża podaż = nadwyżka produkcji
- standaryzacja jakości
- możliwość obniżenia kosztów, a co za tym idzie obniżenie ceny
- produkty stały się ogólnodostępne

2. Orientacja sprzedażowa (lata 1930 - 1950)
Cechy:
- bardzo dynamiczny rozwój sprzedaży (sieci handlowe, domy towarowe)
- rozwija się handel poza sklepowy (np. Amway, Zepter itp.)
- rozwija się promocja oraz działania wspomagające sprzedaż takie jak np. reklama

3. Orientacja marketingowa (lata 1960 - 1980)
Cechy:
- zmiana priorytetów: zaczęto badać i analizować potrzeby klienta
- pod potrzeby dostosowano handel i produkcję
- bardzo silnie rozwinęły się badania marketingowe (ankiety)

4. Marketing strategiczny (czasy obecne)
Cechy:
- koncentruje się na przewidywaniu zmian
- marketing stał się filozofią działania

5. Marketing społeczny (w przyszłości)
Cechy:
- marketing powinien być przede wszystkim przyjazny społecznie
- powinien patrzeć się przez pryzmat jednostki i być przyjazny dla społeczności

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Funkcje i rola marketingu politycznego w wyborach
19 stron(-y)
Test z marketingu
6 stron(-y)
Kompleksowe zarządzanie jakością TQM w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Reklama - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Wpływ powstania CEFTA na dynamikę obrotów w Europie Środkowej
17 stron(-y)
Komunikacja społeczna - referat (⭐bibliografia)
5 stron(-y)
Marketing globalny - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Geneza marketingu

Geneza marketingu
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 170 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii