Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
logistyka | wartość dodana | biznesplan | marketing polityczny | cena | wydatki publiczne | operacje bankowe | prezentacje z finansów przedsiębiorstwa |

Główne elementy strategii ECR


Efektywna obsługa klienta opiera się na czterech podstawowych procesach tworzących wartość dodaną w łańcuchu dostaw:

- efektywnym uzupełnianiu (ang. Efficient Replenishment),
- efektywnym zarządzaniu asortymentem sklepowym (ang. Efficient Storę Assortments),
- efektywnej promocji (ang. Efficient Promotion) i
- efektywnym wprowadzaniu nowego produktu (ang. Efficient New Pro-duct Inlroduction).

Zgodnie z filozofią koncepcji ECR dąży się do zbadania, które pomysły nowych produktów mogą przynieść oczekiwany sukces przed poniesieniem pełnych kosztów ich wprowadzenia. Nowa propozycja rynkowa musi dodawać rzeczywistą wartość do danej kategorii produktów, np. poprzez realizację zidentyfikowanych potrzeb, przyciąganie nowych konsumentów czy wspomaganie pozycji rynkowej tej kategorii. Dodatkową korzyścią związaną z kompleksowym wdrażaniem ECR powinno być ograniczenie czasu niezbędnego do wprowadzenia nowego produktu, poprawa wymiany informacji i redukcja kosztów.

Filozofia ECR może posłużyć detalistom, producentom i ich dostaw¬com w ukształtowaniu najbardziej odpowiedniego projektu i jakości nowego produktu. Może się to wiązać z problemami właściwego opakowania i metod dystrybucji, jak również strategii promocji. Uczestnicy łańcucha dostaw po winni wspólnie szukać najefektywniejszych sposobów zachęcenia docelowych grup klientów do poznania ich nowych produktów.

Cztery wspomniane elementy stanowią fundament koncepcji ECR, tym niemniej nie stanowią dla niej ograniczeń ani ostatecznych rozwiązań, lecz są punktem wyjścia dla tworzenia nowoczesnych technik służących jak najefektywniejszemu zarządzaniu globalnymi łańcuchami dostaw oraz dostarczaniu konsumentom jak najwyższej wartości po jak najniższym koszcie.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie rozwoju firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Analiza strategiczna browaru Strzelec
14 stron(-y)
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Globalizacja i wirtualne przedsiębiorstwo - prezentcja (⭐bibliografia)
32 stron(-y)
Budowa strategii marketingowej
8 stron(-y)
Outsourcing
9 stron(-y)
Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Główne elementy strategii ECR

Główne elementy strategii ECR
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 59 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować