Główne elementy strategii ECR
Efektywna obsługa klienta opiera się na czterech podstawowych procesach tworzących wartość dodaną w łańcuchu dostaw:
- efektywnym uzupełnianiu (ang. Efficient Replenishment),
- efektywnym zarządzaniu asortymentem sklepowym (ang. Efficient Storę Assortments),
- efektywnej promocji (ang. Efficient Promotion) i
- efektywnym wprowadzaniu nowego produktu (ang. Efficient New Pro-duct Inlroduction).
Zgodnie z filozofią koncepcji ECR dąży się do zbadania, które pomysły nowych produktów mogą przynieść oczekiwany sukces przed poniesieniem pełnych kosztów ich wprowadzenia. Nowa propozycja rynkowa musi dodawać rzeczywistą wartość do danej kategorii produktów, np. poprzez realizację zidentyfikowanych potrzeb, przyciąganie nowych konsumentów czy wspomaganie pozycji rynkowej tej kategorii. Dodatkową korzyścią związaną z kompleksowym wdrażaniem ECR powinno być ograniczenie czasu niezbędnego do wprowadzenia nowego produktu, poprawa wymiany informacji i redukcja kosztów.
Filozofia ECR może posłużyć detalistom, producentom i ich dostaw¬com w ukształtowaniu najbardziej odpowiedniego projektu i jakości nowego produktu. Może się to wiązać z problemami właściwego opakowania i metod dystrybucji, jak również strategii promocji. Uczestnicy łańcucha dostaw po winni wspólnie szukać najefektywniejszych sposobów zachęcenia docelowych grup klientów do poznania ich nowych produktów.
Cztery wspomniane elementy stanowią fundament koncepcji ECR, tym niemniej nie stanowią dla niej ograniczeń ani ostatecznych rozwiązań, lecz są punktem wyjścia dla tworzenia nowoczesnych technik służących jak najefektywniejszemu zarządzaniu globalnymi łańcuchami dostaw oraz dostarczaniu konsumentom jak najwyższej wartości po jak najniższym koszcie.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (8 stron A4)
2. (9 stron A4)
3. (17 stron A4)
4. (5 stron A4)
5. (40 stron A4)
6. (29 stron A4)
7. (24 stron A4)
8. (35 stron A4)
9. (9 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.2 stron)
10. (1.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Główne elementy strategii ECR
Główne elementy strategii ECR
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 59 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|