Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metoda Kanban | analiza rachunku zysków i strat | psychologia społeczna | marketing w handlu | psychologia zarządzania | konsument | funkcja produkcji CES | system MRP |

Hasło reklamowe

Reklama jest podstawową formą komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Według Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu stanowi ona masową, odpłatną i bezosobową formę prezentowania oferty sprzedaży. Pierwszy kontakt nabywcy z reklamą zaczyna się od zwrócenia uwagi na konkretne hasło (apel reklamowy, slogan). Musi więc ono posiadać takie atrybuty, które decydować będą o wzbudzeniu zainteresowania potencjalnych nabywców reklamowanym produktem lub firmą. Hasło reklamowe wyraża w zakodowanej, skróconej, często symbolicznej formie główną ideę komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Atrakcyjny apel może przesądzić o sukcesie reklamy nawet przy nieco gorszych warunkach przekazu i odwrotnie źle wyrażona idea, pomimo  nowoczesnej formy prezentacji może utrudnić realizację strategii marketingowej.

Psychologia reklamy formułuje następujące warunki uznania hasła za atrakcyjne:

- Apel reklamowy musi być zrozumiały dla wszystkich w danym segmencie rynku
- Informacja musi być oceniana jako ‘godna uwagi’ a więc przekraczać próg percepcji i zainteresowania potencjalnego nabywcy; musi więc być zagadkowa, o umiarkowanym stopniu złożoności (hasła ‘skrajne’ – zbyt oczywiste nie przyciągają  uwagi  nabywców)
- wyróżniać się treścią i formą.
- konstrukcja hasła powinna ułatwić proces przyswojenia i zapamiętywania.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Język reklamy - prezentacja
52 stron(-y)
Marketing w Internecie (⭐przypisy)
17 stron(-y)
Wykłady z marketingu - opracowanie
22 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Slogan brandingowy (0.9 stron)
2. Slogan marketingowy (0.8 stron)
3. Makiawelizm (0.3 stron)
4. Strategia ciągnięcia (0.2 stron)
5. Reklama zewnętrzna (0.2 stron)
6. Opakowania (0.2 stron)
7. Aspekty funkcjonowania marketingu (0.3 stron)
8. Trzy aspekty funkcjonowania marketingu (0.3 stron)
9. Środki reklamy (0.4 stron)
10. Reklama outdoor (0.4 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Hasło reklamowe

Hasło reklamowe
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 149 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii