Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ROS | psychologia w marketingu | prawa Gossena | zdolność kredytowa | PR | wykłady z geografii gospodarczej | macież GE | EBIT |

Historia reklamy

Sięga początków wymiany towarowej, a więc czasów prehistorycznych. Babilońska tabliczka gliniana z około 3000 roku p.n.e. zawiera informacje o usługach oferowanych przez sprzedawcę maści, pisarza oraz szewca. Wydobyte z ruin Teb papirusy pokazują, że starożytni Egipcjanie zapisywali podobnej treści wiadomości reklamowe, wykorzystując ten właśnie nośnik informacji. Grecy polegali na heroldach i towarzyszących im często muzykach, którzy wyśpiewywali obwieszczenia informujące o przybyciu statków z winem, przyprawami itp. Instytucja herolda przyjęła się w wielu państwach europejskich.

W rzymskich Pompejach znajdowano kamienne lub terakotowe szyldy reklamujące towary oferowane przez sklepy (wizerunek krowy w mleczarni, szynek u rzeźnika czy buta u szewca) oraz szyldy malowane na ścianach budynków. Reklama zewnętrzna była również charakterystyczna dla europejskich gospod i zakładów usługowych. Miejscy gońcy i wywieszki na gospodach były najlepszym sposobem informowania o produkcie społeczeństw w większości niepiśmiennych.Taka forma reklamy przetrwała do połowy XVIII wieku. Około 1480 roku wydrukowano w Anglii pierwszą reklamę prasową.

Korzeni współczesnej reklamy należy szukać w Stanach Zjednoczonych w końcu XIX i początkach XX wieku.

Pojawienie się prymitywnego druku, a następnie rozwój prasy, radia, telewizji i Internetu spowodowały, iż reklama zaczęła docierać do coraz to większych rzesz ludności, zmieniając tym samym swoje oblicze. Pierwotnie była ona jedynie informacją o produkcie, obecnie opierając się na profesjonalnej wiedzy i znajomości psychiki ludzkiej, ma skłonić potencjalnego nabywcę do zakupu produktu. Celem współczesnej reklamy jest kreowanie potrzeb, a nie jedynie ich zaspokajanie.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Reklama - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Proces tworzenia reklamy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
21 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Emocje w reklamie społecznej (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Cele i przekonania konsumenta (⭐bibliografia)
5 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Definicja reklamy (0.2 stron)
2. Typy reklamy (0.2 stron)
3. Reklama outdoor (0.4 stron)
4. Klasyfikacja reklamy (0.5 stron)
5. Cechy reklamy (0.1 stron)
6. Reklama - cechy i funkcje reklamy (0.2 stron)
7. Środki reklamy (0.4 stron)
8. Funkcje reklamy (0.7 stron)
9. Reklama telewizyjna (0.6 stron)
10. Reklama pocztowa (0.5 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Historia reklamy

Historia reklamy
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 235 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii