Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marketing usług | zarządzanie ryzykiem | wahania koniunkturalne | polityka monetarna | analiza progu rentowności | cena równowagi | teoria treści | podstawy marketingu |

Holding jako alians strategiczny


Holding, grupa spółek, z których jedna (spółka dominująca) posiada udziały w innych spółkach (spółkach zależnych), samodzielnych pod względem organizacyjno-prawnym, ale finansowo uzależnionych od spółki dominującej, która zapewnia sobie tę dominację poprzez posiadanie odpowiednich udziałów w spółkach zależnych, pozwalających kontrolować skład organów zarządzających i działalność tych spółek.

Zgodnie z tą definicją grupa spółek uznawana za formę związku przedsiębiorstw typu holdingowego wyróżnia się następującymi cechami: powiązania kapitałowe między spółkami polegające na posiadaniu przez jedne spółki udziałów (akcji) innych spółek, relacja zależności polegająca na dominacji jednej spółki wobec spółek pozostałych, podmiotowość prawna polegająca na zachowaniu przez każdą ze spółek pełnej niezależności prawnej.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Alianse strategiczne - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Controlling jako instrument efektywnego zarządzania
12 stron(-y)
Plan marketingowy firmy budowlanej
35 stron(-y)
Controlling - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
13 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)
Analiza strategiczna browaru Strzelec
14 stron(-y)
Analiza strategii firmy
51 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Alians strategiczny (1.1 stron)
2. Struktury typu H - Struktura holdingowa (0.7 stron)
3. Strategia wejścia na rynek (0.1 stron)
4. Alianse strategiczne (2.7 stron)
5. Marketing międzynarodowy (0.5 stron)
6. Konglomerat finansowy (0.4 stron)
7. Strategiczna orientacja logistyki (0.3 stron)
8. Rodzaje planów w zarządzaniu (0.7 stron)
9. Controlling strategiczny (0.6 stron)
10. Papier handlowy (0.5 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Holding jako alians strategiczny

Holding jako alians strategiczny
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 99 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować