Internacjonalizacja przedsiębiorstwa
Internacjonalizacja przedsiębiorstwa to inaczej mówiąc umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstwa. O jej zaistnieniu można stwierdzić w sytuacji, w której co najmniej jeden produkt (usługa) powiązany jest z rynkiem zagranicznym.
Zobacz: Test z marketingu międzynarodowego (Strony A4: 19)
Wyróżnia się dwa rodzaje internacjonalizacji, uwzględniając przede wszystkim charakter współpracy:
- internacjonalizacja czynna – przedsiębiorstwo prowadzi politykę ekspansji na inne kraje, poprzez różne formy współpracy;
- internacjonalizacja bierna – przedsiębiorstwo zawiera różnorakie związki gospodarcze z zagranicznymi kontrahentami bez wychodzenia z działalnością gospodarczą poza granice kraju;
↪ Promocje u dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy glamour do każdego wnętrza! Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad gotowych 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta. ↩
Cztery etapy zjawiska internacjonalizacji zdeterminowane przez czas, który upłynął od momentu wdrożenia przez przedsiębiorstwo strategii internacjonalizacji:
- wczesny internacjonalizm – przedsiębiorstwo prowadzi działalność za granicą za pomocą pośredników;
- samotny internacjonalizm – firma ma charakter Pioniera i daje impuls do działania innym firmom z sektora;
- późny internacjonalizm – przedsiębiorstwo korzysta z wiedzy i kontaktów innych firm z sektora
- internacjonalista wśród internacjonalistów – sektor, na jakim działa przedsiębiorstwo ma charakter międzynarodowy
Zobacz: Wykłady z marketingu międzynarodowego (Strony A4: 29)
Wyróżnia się trzy okresy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw:
1. 1989-2001r. – zniesienie monopolu firm państwowych w handlu zagranicznym, aktywność firm prywatnych;
2. 2002-2004r. – stopniowe zniesienie barier dotyczących handlu z krajami UE;
3. od 1.05.2004r. – brak barier związanych z handlem w europejskiej strefie wolnego handlu;
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
✅ Test z marketingu międzynarodowego |
19 stron(-y) |
✅ Wykłady z marketingu międzynarodowego |
29 stron(-y) |
✅ Ściąga z podstaw marketingu |
7 stron(-y) |
✅ Wycena przedsiębiorstwa |
17 stron(-y) |
✅ Strategie zarządzania kapitałem obrotowym - praca (✓ bibliografia) |
6 stron(-y) |
✅ Faktoring jako finansowanie działalności przedsiębiorstwa (✓ bibliografia) |
10 stron(-y) |
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (6 stron A4)
2. (10 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (24 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (38 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.4 stron)
4. (3.5 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.6 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Integracja Europejska » Internacjonalizacja przedsiębiorstwa
Internacjonalizacja przedsiębiorstwa
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 46 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|