Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
rzadkość dóbr | zarządzanie kapitałem obrotowym | wykłady ze statystykia | piramida potrzeb Maslova | lean management | psychologia zarządzania | podstawy ekonomii | przedsiębiorczość |

Internacjonalizacja przedsiębiorstwa

Internacjonalizacja przedsiębiorstwa to inaczej mówiąc umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstwa. O jej zaistnieniu można stwierdzić w sytuacji, w której co najmniej jeden produkt (usługa) powiązany jest z rynkiem zagranicznym.

Wyróżnia się dwa rodzaje internacjonalizacji, uwzględniając przede wszystkim charakter współpracy:
- internacjonalizacja czynnaprzedsiębiorstwo prowadzi politykę ekspansji na inne kraje, poprzez różne formy współpracy;
- internacjonalizacja bierna – przedsiębiorstwo zawiera różnorakie związki gospodarcze z zagranicznymi kontrahentami bez wychodzenia z działalnością gospodarczą poza granice kraju;

Cztery etapy zjawiska internacjonalizacji zdeterminowane przez czas, który upłynął od momentu wdrożenia przez przedsiębiorstwo strategii internacjonalizacji:
- wczesny internacjonalizm – przedsiębiorstwo prowadzi działalność za granicą za pomocą pośredników;
- samotny internacjonalizm – firma ma charakter Pioniera i daje impuls do działania innym firmom z sektora;
- późny internacjonalizm – przedsiębiorstwo korzysta z wiedzy i kontaktów innych firm z sektora
- internacjonalista wśród internacjonalistów – sektor, na jakim działa przedsiębiorstwo ma charakter międzynarodowy

Wyróżnia się trzy okresy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw:
1. 1989-2001r. – zniesienie monopolu firm państwowych w handlu zagranicznym, aktywność firm prywatnych;
2. 2002-2004r. – stopniowe zniesienie barier dotyczących handlu z krajami UE;
3. od 1.05.2004r. – brak barier związanych z handlem w europejskiej strefie wolnego handlu;

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wykłady z marketingu międzynarodowego
29 stron(-y)
Ściąga z podstaw marketingu
7 stron(-y)
Wycena przedsiębiorstwa
17 stron(-y)
Strategie zarządzania kapitałem obrotowym - praca ( bibliografia)
6 stron(-y)
Faktoring jako finansowanie działalności przedsiębiorstwa ( bibliografia)
10 stron(-y)
Outsourcing jako metoda restrukturyzacji przedsiębiorstw
16 stron(-y)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa - rodzaje i obszary zmian ( przypisy)
24 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Integracja Europejska » Internacjonalizacja przedsiębiorstwa

Internacjonalizacja przedsiębiorstwa
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 32 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii