Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
WACC | europejski system walutowy | rachunek zysków i strat | opakowania | prywatyzacja przedsiębiorstw | zdolność kredytowa | wprowadzenie nowego produktu na rynek | zachowania konsumenta |

Internacjonalizacja przedsiębiorstwa

Internacjonalizacja przedsiębiorstwa to inaczej mówiąc umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstwa. O jej zaistnieniu można stwierdzić w sytuacji, w której co najmniej jeden produkt (usługa) powiązany jest z rynkiem zagranicznym.

Zobacz: Test z marketingu międzynarodowego (Strony A4: 19)

Wyróżnia się dwa rodzaje internacjonalizacji, uwzględniając przede wszystkim charakter współpracy:
- internacjonalizacja czynnaprzedsiębiorstwo prowadzi politykę ekspansji na inne kraje, poprzez różne formy współpracy;
- internacjonalizacja bierna – przedsiębiorstwo zawiera różnorakie związki gospodarcze z zagranicznymi kontrahentami bez wychodzenia z działalnością gospodarczą poza granice kraju;

Promocje u dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy glamour do każdego wnętrza! Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad gotowych 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta.

Cztery etapy zjawiska internacjonalizacji zdeterminowane przez czas, który upłynął od momentu wdrożenia przez przedsiębiorstwo strategii internacjonalizacji:
- wczesny internacjonalizm – przedsiębiorstwo prowadzi działalność za granicą za pomocą pośredników;
- samotny internacjonalizm – firma ma charakter Pioniera i daje impuls do działania innym firmom z sektora;
- późny internacjonalizm – przedsiębiorstwo korzysta z wiedzy i kontaktów innych firm z sektora
- internacjonalista wśród internacjonalistów – sektor, na jakim działa przedsiębiorstwo ma charakter międzynarodowy

Zobacz: Wykłady z marketingu międzynarodowego (Strony A4: 29)

Wyróżnia się trzy okresy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw:
1. 1989-2001r. – zniesienie monopolu firm państwowych w handlu zagranicznym, aktywność firm prywatnych;
2. 2002-2004r. – stopniowe zniesienie barier dotyczących handlu z krajami UE;
3. od 1.05.2004r. – brak barier związanych z handlem w europejskiej strefie wolnego handlu;

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Test z marketingu międzynarodowego
19 stron(-y)
Wykłady z marketingu międzynarodowego
29 stron(-y)
Ściąga z podstaw marketingu
7 stron(-y)
Wycena przedsiębiorstwa
17 stron(-y)
Strategie zarządzania kapitałem obrotowym - praca ( bibliografia)
6 stron(-y)
Faktoring jako finansowanie działalności przedsiębiorstwa ( bibliografia)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Integracja Europejska » Internacjonalizacja przedsiębiorstwa

Internacjonalizacja przedsiębiorstwa
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 46 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025