Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
rentowność aktywów | taktyki negocjacyjne | merkantylizm | budżetowanie kosztów | badania operacyjne | wykłady z zarządzania kadrami | marketing w handlu | bezrobocie naturalne |

Istota marketingu

Marketing jest zjawiskiem społeczno-ekonomicznym. Zjawiskiem złożonym i wielowymiarowym. Marketing, jako dyscyplina naukowa i jako dziedzina wiedzy ma charakter interdyscyplinarny. Oznacza to, że korzysta on z dorobku innych dyscyplin naukowych, innych gałęzi wiedzy.

Marketing bazuje m.in. na wiedzy z dziedziny mikro i makroekonomii. Korzysta z dorobku takich nauk jak psychologia, socjologia, oraz statystyka. Nauki psychologiczne i socjologiczne dostarczają bowiem wiedzy o zespołach ludzkich, o zachowaniu się konsumentów na rynku. Dostarczają wiedzy o postępowaniu konsumentów na rynku, a ponadto marketing korzysta z metod badań wypracowanych przez psychologię i socjologię. Takimi przykładowymi metodami badań marketingowych, które zostały zaczerpnięte z psychologii są testy marketingowe.

Marketing korzysta też z dorobku takich nauk jak teoria przedsiębiorstwa, teoria zarządzania, oraz z ekonometrii. Ekonometria i statystyka dostarczają bowiem metod do badań ilościowych w marketingu. Metody badań ilościowych są to metody służące do analizy zjawisk marketingowych (rynkowych) dających się wymierzyć (skwantyfikować). Psychologia i socjologia dostarczają marketingowej nauce metod do badań jakościowych, a metody jakościowe badań, to metody badań behawioralnych.

Definicje marketingu: marketing jest sztuką, ponieważ specjalista do spraw marketingu, podobnie jak artysta rzemieślnik dysponuje wieloma narzędziami (środkami, instrumentami) marketingowymi. Artysta rzemieślnik dysponuje też wieloma środkami wyrazu. Po to, by specjalista do spraw marketingu zbudował strategię marketingową przydatną dla przedsiębiorstwa, musi najpierw zaprojektować tę strategię promocji, musi wybrać odpowiednie narzędzia, najbardziej dostosowane do specyfiki przedsiębiorstwa, zasobów firmy i specyfika klientów. Wówczas strategia ta przyniesie efekty ekonomiczne dla firmy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing globalny - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Uwarunkowania marketingu przemysłowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Podstawy marketingu
22 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Test z marketingu
6 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z marketingu
24 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Marketing mix - prezentacja (58 stron A4)
2. Test z marketingu (6 stron A4)
3. Zagadnienia na egzamin z marketingu (24 stron A4)
4. Istota marki - prezentacja (72 stron A4)
5. Zarządzanie marką - prezentacja (19 stron A4)
6. Istota segmentacji rynku - referat (11 stron A4)
7. Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C (3 stron A4)
8. Promocja jako narzędzie marketingu (10 stron A4)
9. Test z marketingu międzynarodowego (12 stron A4)
10. Konkurencja rynkowa - referat (12 stron A4)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Istota marketingu

Istota marketingu
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 126 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii