Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
mnożnik akceleratora | test Durbina-Watsona | wydatki gminy | gospodarka rynkowa | corporate identity | test t-studenta | teoria potrzeb | rentowność |

Istota marketingu

Marketing jest zjawiskiem społeczno-ekonomicznym. Zjawiskiem złożonym i wielowymiarowym. Marketing, jako dyscyplina naukowa i jako dziedzina wiedzy ma charakter interdyscyplinarny. Oznacza to, że korzysta on z dorobku innych dyscyplin naukowych, innych gałęzi wiedzy.

Zobacz: Marketing globalny - referat (Strony A4: 11) 📚 📝

Marketing bazuje m.in. na wiedzy z dziedziny mikro i makroekonomii. Korzysta z dorobku takich nauk jak psychologia, socjologia, oraz statystyka. Nauki psychologiczne i socjologiczne dostarczają bowiem wiedzy o zespołach ludzkich, o zachowaniu się konsumentów na rynku. Dostarczają wiedzy o postępowaniu konsumentów na rynku, a ponadto marketing korzysta z metod badań wypracowanych przez psychologię i socjologię. Takimi przykładowymi metodami badań marketingowych, które zostały zaczerpnięte z psychologii są testy marketingowe.

Zobacz: Uwarunkowania marketingu przemysłowego (Strony A4: 14) 📚 📝

Marketing korzysta też z dorobku takich nauk jak teoria przedsiębiorstwa, teoria zarządzania, oraz z ekonometrii. Ekonometria i statystyka dostarczają bowiem metod do badań ilościowych w marketingu. Metody badań ilościowych są to metody służące do analizy zjawisk marketingowych (rynkowych) dających się wymierzyć (skwantyfikować). Psychologia i socjologia dostarczają marketingowej nauce metod do badań jakościowych, a metody jakościowe badań, to metody badań behawioralnych.

Zobacz: Podstawy marketingu - wykłady (Strony A4: 22)

Definicje marketingu: marketing jest sztuką, ponieważ specjalista do spraw marketingu, podobnie jak artysta rzemieślnik dysponuje wieloma narzędziami (środkami, instrumentami) marketingowymi. Artysta rzemieślnik dysponuje też wieloma środkami wyrazu. Po to, by specjalista do spraw marketingu zbudował strategię marketingową przydatną dla przedsiębiorstwa, musi najpierw zaprojektować tę strategię promocji, musi wybrać odpowiednie narzędzia, najbardziej dostosowane do specyfiki przedsiębiorstwa, zasobów firmy i specyfika klientów. Wówczas strategia ta przyniesie efekty ekonomiczne dla firmy.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Marketing i jego elementy (Strony A4: 14)
Promocje u dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy glamour do każdego wnętrza! Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad gotowych 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta.
Zobacz: Promocja w marketingu usług finansowych (Strony A4: 0) 📝

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing globalny - referat ( bibliografia przypisy)
11 stron(-y)
Uwarunkowania marketingu przemysłowego ( bibliografia przypisy)
14 stron(-y)
Podstawy marketingu - wykłady
22 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Promocja w marketingu usług finansowych ( przypisy)
0 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Istota marketingu

Istota marketingu
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 158 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025