Istota marketingu mix
Twórcą pojęcia marketing mix jest Neil H. Borden – profesor Uniwersytetu Harvarda, który porównał marketing mix z ciastem. Oznacza to bowiem, że ściśle określony zestaw składników użyty w odpowiednich proporcjach, przy zachowaniu właściwej temperatury umożliwi upieczenie dobrego ciasta. Podobnie jest z marketingiem. Ściśle określony, metodycznie dokonany wybór i właściwe dozowanie różnych działań marketingowych decyduje o sukcesie.
Łatwiej jednak upiec ciasto przestrzegając receptury, gdyż składniki ciasta zawsze zachowują się tak samo. Marketing nie rozporządza natomiast gotowymi receptami gwarantującymi sukces. Zmusza jednak do racjonalnego myślenia o firmie i jej otoczeniu, jak również do podejmowania racjonalnych decyzji.
W efekcie marketing mix to kombinacja czterech zmiennych zależnych od przedsiębiorstwa, o których przedsiębiorstwa może użyć, by osiągnąć sukces.
Inaczej mówiąc marketing mix, to wiązka, splot celowo ukształtowanych instrumentów, za pomocą których firma chce oddziaływać na rynek. W skład marketingu mix wchodzą cztery zmienne zależne (elementy): produkt, dystrybucja, cena i promocja.
Realizacja określonej strategii marketingowej wymaga m.in. dwóch ważnych elementów i dobrych pomysłów i obserwowania tego co robią inni, a zwłaszcza konsumenci.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (58 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (24 stron A4)
4. (72 stron A4)
5. (19 stron A4)
6. (11 stron A4)
7. (3 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.6 stron)
4. (1 stron)
5. (0.4 stron)
6. (1.6 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.3 stron)
9. (2.2 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Istota marketingu mix
Istota marketingu mix
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 176 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|