Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
elastyczność popytu | makrootoczenie | budżet państwa | magazyn | teoria potrzeb | model ekonomiczny | prezentacje z zarządzania strategicznego | wykłady z geografii ekonomicznej |

Istota marketingu mix


Twórcą pojęcia marketing mix jest Neil H. Borden – profesor Uniwersytetu Harvarda, który porównał marketing mix z ciastem. Oznacza to bowiem, że ściśle określony zestaw składników użyty w odpowiednich proporcjach, przy zachowaniu właściwej temperatury umożliwi upieczenie dobrego ciasta. Podobnie jest z marketingiem. Ściśle określony, metodycznie dokonany wybór i właściwe dozowanie różnych działań marketingowych decyduje o sukcesie.

Łatwiej jednak upiec ciasto przestrzegając receptury, gdyż składniki ciasta zawsze zachowują się tak samo. Marketing nie rozporządza natomiast gotowymi receptami gwarantującymi sukces. Zmusza jednak do racjonalnego myślenia o firmie i jej otoczeniu, jak również do podejmowania racjonalnych decyzji.
W efekcie marketing mix to kombinacja czterech zmiennych zależnych od przedsiębiorstwa, o których przedsiębiorstwa może użyć, by osiągnąć sukces.
Inaczej mówiąc marketing mix, to wiązka, splot celowo ukształtowanych instrumentów, za pomocą których firma chce oddziaływać na rynek. W skład marketingu mix wchodzą cztery zmienne zależne (elementy): produkt, dystrybucja, cena i promocja.

Realizacja określonej strategii marketingowej wymaga m.in. dwóch ważnych elementów i dobrych pomysłów i obserwowania tego co robią inni, a zwłaszcza konsumenci.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing globalny - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Uwarunkowania marketingu przemysłowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Podstawy marketingu
22 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Test z marketingu
6 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z marketingu
24 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Marketing mix - prezentacja (58 stron A4)
2. Test z marketingu (6 stron A4)
3. Zagadnienia na egzamin z marketingu (24 stron A4)
4. Istota marki - prezentacja (72 stron A4)
5. Zarządzanie marką - prezentacja (19 stron A4)
6. Istota segmentacji rynku - referat (11 stron A4)
7. Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C (3 stron A4)
8. Promocja jako narzędzie marketingu (10 stron A4)
9. Test z marketingu międzynarodowego (12 stron A4)
10. Konkurencja rynkowa - referat (12 stron A4)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Istota marketingu mix

Istota marketingu mix
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 176 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii