Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
funkcje pieniądza | marketing przemysłowy | koszty logistyczne | wykłady z logistyki | alianse strategiczne | prezentacje z mikroekonomii | wykłady z geografii gospodarczej | historia gospodarcza Polski |

Istota zarządzania strategicznego


Wg R.Gryffina zarządzanie strategiczne jest kompleksowym, ciągłym procesem zarządzania nastawionym na formułowanie i wdrażanie skutecznych strategii sprzyjających wyższemu stopniowi zgodności organizacji i jej otoczenia oraz osiągnięciu celów strategicznych.

Dobrze pomyślana strategia obejmuje elementy takie jak zasięg, dystrybucja zasobów, wyróżniająca kompetencja i synergia.

Zasięg strategii określa, na jakich rynkach organizacja będzie konkurować
dystrybucja zasobów to sposób w jaki organizacja rozdziela swoje zasoby pomiędzy różne zastosowania, strategia powinna obejmować zarys projektowanej alokacji zasobów wyróżniająca kompetencja czyli to, co organizacja robi szczególnie dobrze, strategia powinna określać dziedziny, w których firma ma szczególne kompetencje, dające jej przewagę nad konkurentami.

Synergia odnosi się do sposobu, w jaki różne obszary działalności firmy uzupełniają lub wspomagają inne dziedziny. strategia powinna określić jakiej synergii oczekuje się w  wyniku decyzji co do zasięgu, dystrybucji zasobów i wyróżniającej się kompetencji.

Przy formułowaniu strategii  należy wykonać następujące kroki:
- ustalenie celów strategicznych ustalonych przez kierownictwo najwyższego szczebla, koncentrują się na szerokich, ogólnych problemach i mają horyzont długookresowy.
- analiza otoczenia obejmująca staranną ocenę otoczenia z punktu widzenia określenia szans i zagrożeń jakie firma może napotkać; trzeba tez nauczyć się swoich konkurentów
- analiza organizacji sprowadza się do dokładnej i szczegółowej diagnozy mocnych i słabych stron organizacji; obejmuje m in. takie elementy jak: zasoby ludzkie, rzeczowe, finansowe, informacyjne, pozycję rynkową, wysiłek badawczy i rozwojowy.
- wzajemne dopasowywanie organizacji do otoczenia polegające na dopasowaniu mocnych i słabych jej stron do szans i zagrożeń tkwiących w otoczeniu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Test z zarządzania strategicznego
5 stron(-y)
Controlling w zarządzaniu - prezentacja (⭐przypisy)
35 stron(-y)
Zagadnienia zarządzania strategicznego
14 stron(-y)
Alianse strategiczne - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Rola i znaczenie ryzyka strategicznego
13 stron(-y)
Benchmarking - referat (⭐bibliografia)
16 stron(-y)
Lean management - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Istota zarządzania strategicznego

Istota zarządzania strategicznego
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 174 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować