Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
produkty bankowe | planowanie zasobów przedsiębiorstwa | prognozowanie i symulacje | publicity | wynagrodzenia | transformacja gospodarcza w Polsce | etapy analizy strategicznej | podejmowanie decyzji |

Jak dobrać właściwą cenę towaru eksportowanego

Dla osiągnięcia sukcesu na zagranicznych rynkach polecana bywa następująca metoda umożliwiająca dobranie właściwej ceny sprzedaży:

1. Rozpoznanie cen detalicznych stosowanych przez konkurencję. W tym zakresie niezbędne jest określenie, jakie towary ostateczny odbiorca uważa za konkurencyjne, a także jak ceny różnią się zależnie od regionu i rodzaju placówek sprzedaży. Rozbieżności regionalne mogą być znaczne. W przygotowaniu takich danych pomocne mogą być banki i jego lokalne filie lub placówki dyplomatyczne działające w danym kraju.

2. Rozpoznanie funkcjonowania miejscowej sieci dystrybucji w celu ustalenia wysokości typowej, marży stosowanej przez dystrybutorów. Odejmując typową marżę od zakładanej ceny detalicznej uzyskuje się cenę, za jaką można oferować towar miejscowym pośrednikom. Uwzględnić należy także wysokość i zakres zniżek oraz sposoby kredytowania, jakie oferuje konkurencja.

3. Rozpoznanie wszystkich opłat – podatków, ceł, które należy uiścić, wraz z wyszczególnieniem wszystkich możliwych zniżek i zwolnień od opłat.

4. Zasięgnięcie opinii niezależnych, miejscowych eksporterów branżowych o cenie, jaką uważają za najwłaściwszą.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing mix - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Marketing mix na przykładzie firmy Reckitt Benckiser (⭐bibliografia ⭐przypisy)
40 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z ekonomii matematycznej
14 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)
Magazynowanie - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Ściąga z podstaw marketingu
7 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Magazynowanie - referat (17 stron A4)
2. Ściąga z podstaw marketingu (7 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Wielkość popytu (0.4 stron)
2. Paradoks Veblena (0.6 stron)
3. Ryzyko towarowe (0.1 stron)
4. Franszyza redukcyjna (0.1 stron)
5. Metoda klasyfikacji w doborze kadr (0.1 stron)
6. Wielkość i zmiana popytu (0.3 stron)
7. Definicja opakowania (0.5 stron)
8. Popyt krańcowy (0.3 stron)
9. Różnicowanie ceny produktu (0.4 stron)
10. Rodzaje ceł (0.7 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Jak dobrać właściwą cenę towaru eksportowanego

Jak dobrać właściwą cenę towaru eksportowanego
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 224 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii