Jak dobrać właściwą cenę towaru eksportowanego
Dla osiągnięcia sukcesu na zagranicznych rynkach polecana bywa następująca metoda umożliwiająca dobranie właściwej ceny sprzedaży:
1. Rozpoznanie cen detalicznych stosowanych przez konkurencję. W tym zakresie niezbędne jest określenie, jakie towary ostateczny odbiorca uważa za konkurencyjne, a także jak ceny różnią się zależnie od regionu i rodzaju placówek sprzedaży. Rozbieżności regionalne mogą być znaczne. W przygotowaniu takich danych pomocne mogą być banki i jego lokalne filie lub placówki dyplomatyczne działające w danym kraju.
2. Rozpoznanie funkcjonowania miejscowej sieci dystrybucji w celu ustalenia wysokości typowej, marży stosowanej przez dystrybutorów. Odejmując typową marżę od zakładanej ceny detalicznej uzyskuje się cenę, za jaką można oferować towar miejscowym pośrednikom. Uwzględnić należy także wysokość i zakres zniżek oraz sposoby kredytowania, jakie oferuje konkurencja.
3. Rozpoznanie wszystkich opłat – podatków, ceł, które należy uiścić, wraz z wyszczególnieniem wszystkich możliwych zniżek i zwolnień od opłat.
4. Zasięgnięcie opinii niezależnych, miejscowych eksporterów branżowych o cenie, jaką uważają za najwłaściwszą.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (17 stron A4)
2. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.6 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.1 stron)
5. (0.1 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.7 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Jak dobrać właściwą cenę towaru eksportowanego
Jak dobrać właściwą cenę towaru eksportowanego
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 224 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|