Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ryzyko w zarządzaniu | prezentacje z marketingu | marka firmy | dystrybucja | wskaźniki analizy finansowej | niezależność banku centralnego | franczyza | przykładowe zadania z logistyki |

Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki?

Kierownik taki podlega najczęściej dyrektorowi d/s marketingu.

Ogólny zakres obowiązków kierownika d/s produktu bądź marki: znajomość produktu, znajomość rynku na ten produkt, odpowiedzialność za 'swój" produkt lub markę na określonym segmencie rynku, tzn. za sukces rynkowy danego produktu.

Szczegółowy zakres obowiązków obowiązków kierownika d/s produktu bądź marki:
1. Analiza potrzeb rynku, opinii nabywców i pośredników, wielkości i struktury sprzedaży 
2. Analiza konkurencji w zakresie jakości produktu, asortymentu, opinii nabywców i pośredników, działań promocyjnych, cen i warunków sprzedaży  
3. Tworzenie pomysłów nowego produktu - we współpracy z działem produkcji i działem badań i rozwoju (R+D)  
4. Przeprowadzenie całego cyklu innowacji dla danego produktu - we współpracy z działem produkcji 
5. Określenie produktu ostatecznego - we współpracy z działem produkcji 
6. Opracowanie strategii marketingowej dla danego produktu - we współpracy z dyrektorem d/s marketingu, w tym docelowego wizerunku produktu / marki      
7. Wprowadzenie produktu na rynek - we współpracy z całym pionem marketingu 
- segmenty rynku
- terminy  
- ilości
- wersje / asortyment
- promocja
- ceny
- kanały dystrybucji
8. Opieka nad produktem w ciągu całego jego życia rynkowego w tym: 
- odpowiedzialność za wyniki sprzedaży produktu, korekty produktów i opakowań (dostosowanie produktu do wymagań rynku)‏
- reagowanie na posunięcia konkurentów
- sugerowanie i nadzór nad działaniami promocyjnymi dotyczącymi produktu ­we współpracy z komórką promocji
- sugerowanie i nadzór nad polityką cenową produktu
- sugerowanie i nadzór nad polityką sprzedaży dot. d. produktu - we współpracy z działem sprzedaży
- organizowanie badań rynku i skuteczności danego produktu – we współpracy ze specjalistą d/s badań marketingowych
- wycofywanie z rynku danego produktu

9. Współpraca w miarę potrzeby z zewnętrznymi firmami: 
- agencjami badawczymi
- instytutami naukowymi
- agencjami reklamowymi
- pośrednikami
 
10. Sugerowanie badań skuteczności promocji i metod sprzedaży i innych badań marketingowych

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta ( bibliografia przypisy)
6 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Marka produktu turystycznego - prezentacja
17 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki?

Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki?
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 54 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2025 © ABC Ekonomii