Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
benchmarking | podstawy zarządzania | ściąga z marketingu międzynarodowego | marketing | podstawy statystyki | zadania z makroekonomii | analiza kosztów | konsument |

Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki?

Kierownik taki podlega najczęściej dyrektorowi d/s marketingu.

Ogólny zakres obowiązków kierownika d/s produktu bądź marki: znajomość produktu, znajomość rynku na ten produkt, odpowiedzialność za 'swój" produkt lub markę na określonym segmencie rynku, tzn. za sukces rynkowy danego produktu.

Szczegółowy zakres obowiązków obowiązków kierownika d/s produktu bądź marki:
1. Analiza potrzeb rynku, opinii nabywców i pośredników, wielkości i struktury sprzedaży 
2. Analiza konkurencji w zakresie jakości produktu, asortymentu, opinii nabywców i pośredników, działań promocyjnych, cen i warunków sprzedaży  
3. Tworzenie pomysłów nowego produktu - we współpracy z działem produkcji i działem badań i rozwoju (R+D)  
4. Przeprowadzenie całego cyklu innowacji dla danego produktu - we współpracy z działem produkcji 
5. Określenie produktu ostatecznego - we współpracy z działem produkcji 
6. Opracowanie strategii marketingowej dla danego produktu - we współpracy z dyrektorem d/s marketingu, w tym docelowego wizerunku produktu / marki      
7. Wprowadzenie produktu na rynek - we współpracy z całym pionem marketingu 
- segmenty rynku
- terminy  
- ilości
- wersje / asortyment
- promocja
- ceny
- kanały dystrybucji
8. Opieka nad produktem w ciągu całego jego życia rynkowego w tym: 
- odpowiedzialność za wyniki sprzedaży produktu, korekty produktów i opakowań (dostosowanie produktu do wymagań rynku)‏
- reagowanie na posunięcia konkurentów
- sugerowanie i nadzór nad działaniami promocyjnymi dotyczącymi produktu ­we współpracy z komórką promocji
- sugerowanie i nadzór nad polityką cenową produktu
- sugerowanie i nadzór nad polityką sprzedaży dot. d. produktu - we współpracy z działem sprzedaży
- organizowanie badań rynku i skuteczności danego produktu – we współpracy ze specjalistą d/s badań marketingowych
- wycofywanie z rynku danego produktu

9. Współpraca w miarę potrzeby z zewnętrznymi firmami: 
- agencjami badawczymi
- instytutami naukowymi
- agencjami reklamowymi
- pośrednikami
 
10. Sugerowanie badań skuteczności promocji i metod sprzedaży i innych badań marketingowych

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (⭐bibliografia ⭐przypisy)
6 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Marka produktu turystycznego - prezentacja
17 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Wartość marki (0.3 stron)
2. Wizerunek marki - brand image (0.3 stron)
3. Tożsamość marki - (brand identity) (0.3 stron)
4. Lojalność wobec marki (brand loyalty) (0.1 stron)
5. Marka indywidualna (0.2 stron)
6. Elementy dobrej marki (0.4 stron)
7. Istota marki (0.6 stron)
8. Co zawiera profil stanowiska (0.2 stron)
9. Produkt markowy (0.5 stron)
10. Jakie są obowiązki brand managera? (0.6 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki?

Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki?
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 42 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii