Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki?
Kierownik taki podlega najczęściej dyrektorowi d/s marketingu.
Ogólny zakres obowiązków kierownika d/s produktu bądź marki: znajomość produktu, znajomość rynku na ten produkt, odpowiedzialność za 'swój" produkt lub markę na określonym segmencie rynku, tzn. za sukces rynkowy danego produktu.
Szczegółowy zakres obowiązków obowiązków kierownika d/s produktu bądź marki:
1. Analiza potrzeb rynku, opinii nabywców i pośredników, wielkości i struktury sprzedaży
2. Analiza konkurencji w zakresie jakości produktu, asortymentu, opinii nabywców i pośredników, działań promocyjnych, cen i warunków sprzedaży
3. Tworzenie pomysłów nowego produktu - we współpracy z działem produkcji i działem badań i rozwoju (R+D)
4. Przeprowadzenie całego cyklu innowacji dla danego produktu - we współpracy z działem produkcji
5. Określenie produktu ostatecznego - we współpracy z działem produkcji
6. Opracowanie strategii marketingowej dla danego produktu - we współpracy z dyrektorem d/s marketingu, w tym docelowego wizerunku produktu / marki
7. Wprowadzenie produktu na rynek - we współpracy z całym pionem marketingu
- segmenty rynku
- terminy
- ilości
- wersje / asortyment
- promocja
- ceny
- kanały dystrybucji
8. Opieka nad produktem w ciągu całego jego życia rynkowego w tym:
- odpowiedzialność za wyniki sprzedaży produktu, korekty produktów i opakowań (dostosowanie produktu do wymagań rynku)
- reagowanie na posunięcia konkurentów
- sugerowanie i nadzór nad działaniami promocyjnymi dotyczącymi produktu we współpracy z komórką promocji
- sugerowanie i nadzór nad polityką cenową produktu
- sugerowanie i nadzór nad polityką sprzedaży dot. d. produktu - we współpracy z działem sprzedaży
- organizowanie badań rynku i skuteczności danego produktu – we współpracy ze specjalistą d/s badań marketingowych
- wycofywanie z rynku danego produktu
9. Współpraca w miarę potrzeby z zewnętrznymi firmami:
- agencjami badawczymi
- instytutami naukowymi
- agencjami reklamowymi
- pośrednikami
10. Sugerowanie badań skuteczności promocji i metod sprzedaży i innych badań marketingowych
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (37 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (17 stron A4)
4. (72 stron A4)
5. (75 stron A4)
6. (19 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (36 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (70 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.1 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.6 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki?
Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki?
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 54 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|