Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
polityka pieniężna | ROS | wariancja | prekursorzy socjologii | home banking | cena | analiza rentowności | czynności bankowe |

Jakie poziomy kanałów dystrybucji wyróżnia Philip Kotler

Z pośredniego eksportu/importu korzystają przede wszystkim mniejsi producenci, dla których decydujące znaczenie mają trudności związane z prowadzeniem działalności handlu zagranicznego na własną rękę, natomiast bezpośrednia działalność handlu zagranicznego jest uprawniona przez większe i silniejsze przedsiębiorstwa produkcyjne.

Kotler wyróżnia następujące poziomy kanałów dystrybucji:
- zero – poziomowy
- jedno – poziomowy
- dwu – poziomowy itd.

Zerowy poziom kanału oznacza, że nie ma żadnych pośredników pomiędzy sprzedawcą eksporterem i ostatecznym nabywcą, co ma miejsce np. na rynkach dóbr przemysłowych. W kanale jedno – poziomowym jest jeden pośrednik, itd.

Reasumując:

Philip Kotler wyróżnia trzy poziomy kanałów dystrybucji:

Poziom bezpośredni - producent sprzedaje swoje produkty bezpośrednio klientom końcowym. W tym przypadku nie ma pośredników w postaci hurtowników, dystrybutorów ani detalistów.

Poziom jednego pośrednika - producent sprzedaje swoje produkty hurtownikom lub dystrybutorom, którzy następnie sprzedają je klientom końcowym. W tym przypadku jest jeden pośrednik pomiędzy producentem a klientem końcowym.

Poziom dwóch lub więcej pośredników - producent sprzedaje swoje produkty hurtownikom, którzy następnie sprzedają je innym hurtownikom lub dystrybutorom, a ci z kolei sprzedają je detalistom, którzy ostatecznie sprzedają produkty klientom końcowym. W tym przypadku istnieją co najmniej dwa pośrednicy pomiędzy producentem a klientem końcowym.

Wybór odpowiedniego poziomu kanału dystrybucji zależy od wielu czynników, takich jak specyfika produktów, preferencje klientów, konkurencja na rynku, koszty dystrybucji i wiele innych. W praktyce firmy często korzystają z różnych poziomów kanałów dystrybucji, w zależności od produktu i rynku, na którym działają.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Plan marketingowy - teoria
17 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Jakie poziomy kanałów dystrybucji wyróżnia Philip Kotler

Jakie poziomy kanałów dystrybucji wyróżnia Philip Kotler
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 209 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii