Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kody kreskowe | public relations | analiza marketingowa | funkcja trendu | miary klasyczne | przykładowa ankieta | korelacja | transformacja gospodarcza w Polsce |

Jakie są korzyści z posiadania marek globalnych?

Korzyści z posiadania marek globalnych:
- korzyści skali produkcji (przy rosnących kosztach prac badawczo-rozwojowych)
- nieskomplikowane i niedrogie wejście na nowe rynki
- odpowiednio duża skala obrotów (przy postępującej segmentacji)
- istnienie ponadregionalnych sieci handlowych
- korzyści skali w dziedzinie zakupu mediów
- wykorzystanie sponsoringu imprez o zasięgu globalnym

Czynniki sprzyjające rozwojowi marketingu globalnego:
- postęp w technologii komunikacji – globalizacja mediów
- mobilność konsumentów – unifikacja gustów
- zmniejszające się różnice w poziomie życia ludzi pomiędzy poszczególnymi krajami
- polityka globalizacyjna – dążenie do tworzenia dużych rynków zbytu

Marka globalna:
- jest obecna we wszystkich segmentach danej kategorii produktu
- istnieją możliwości jej rozciągania
- jest dostępna we wszystkich znaczących sektorach handlu detalicznego
- oferuje wachlarz rozmaitych opakowań
- jest liderem rynkowym ze znaczącym wsparciem promocyjnym

Produkty podatne na wykreowanie marki globalnej:
- bagrę products – produkty o silnej wartości ekspresyjnej, np. papierosy, napoje gazowane, alkohole
- produkty żywnościowe (fast food, napoje)
- dobra luksusowe, np. kosmetyki
- torby podróżne, odzież sportowa
- sprzęt hi-fi i audio-video
- komputery, telefony komórkowe

Przedsiębiorstwa mogą sprzedawać swoje produkty na rynkach zagranicznych posługując się głównie:
- własną marką
- marką należącą do pośrednika lub dystrybutora
- marką innego producenta, z którego licencji korzysta przedsiębiorstwo
- produktami bezmarkowymi

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (⭐bibliografia)
82 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Plan marketingowy - teoria
17 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Jakie są korzyści z posiadania marek globalnych?

Jakie są korzyści z posiadania marek globalnych?
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 41 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii