Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zadanie transportowe | eurologistyka | kapitał w przedsiębiorstwie | cykl życia projektu | VBM | wykłady ze statystykia | elasyczność | kultura organizacji |

Jakie umiejętności powinien mieć menedżer do spraw marketingu?

Pożądane umiejętności menedżerów marketingu to m.in.:
• Umiejętności z dziedziny badań rynku, prac nad produktem i zarządzaniem produktem, ustalania cen, komunikowania się, sztuki sprzedaży i zarządzania kanałami dystrybucji.
• Orientacja w sprawach globalnych, aby dostrzegać nowe możliwości.
• Znajomość zasad analizy finansowej, aby oszacować skutki finansowe proponowanych strategii marketingowych. Znajomość analizy rentowności, wartości dla udziałowców. Umiejętność oceny rentowności pojedynczych klientów, segmentów rynku, kanałów dystrybucji, obszaru geograficznego i innych wielkości.
• Gruntowna wiedza o technologiach informatycznych, urządzeniach i mediach, w celu sprawnego korzystania z Internetu, baz danych i telemarketingu. Jeśli menedżer pracuje w firmie wysokich technologii musi mieć techniczne wykształcenie.
• Znajomość mocnych i słabych stron różnych środków przekazu, aby prowadzić zintegrowaną komunikację marketingową z nabywcą.
• Dogłębna znajomość metod matematycznych i statystycznych, jak analiza grupowa, analiza kombinacji atrybutów, wybieranie danych, analiza reakcji potencjalnego nabywcy na prezentację handlową, modelowanie marketingu mix oraz inne techniki interpretacji danych i zjawisk rynkowych.
• Marketingowcy potrzebują umiejętności twórczego myślenia, aby odkrywać źródła zysków firmy.
• Powinien dysponować narzędziami natury ekonomicznej (rachunek ekonomiczny), narzędziami statystycznymi, ekonometrycznymi, mieć spojrzenie globalne i kreatywność, powinien być jak gąbka chłonny informacji, mieć wyobraźnie, umiejętność poruszania się na rynku mediów.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Menedżer XXI wieku (⭐bibliografia ⭐przypisy)
18 stron(-y)
Praca menedżera w public relations (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Struktura organizacyjna firmy
17 stron(-y)
Zarządzanie kompetencjami w organizacji - prezentacja
42 stron(-y)
Plan marketingowy - teoria
17 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Menedżer w roli lidera zmian (⭐bibliografia)
19 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Jakie umiejętności powinien mieć menedżer do spraw marketingu?

Jakie umiejętności powinien mieć menedżer do spraw marketingu?
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 25 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii