Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie zmianami | zysk netto | style negocjacji | karty płatnicze | bancassurance | wprowadzenie na rynek nowego produktu | zarządzanie logistyką | strategia ceny |

Jakość i jej definicje


Jakość to suma cech wytworu, działań do niego prowadzących, funkcji czy rozwiązań organizacyjnych.

Pojęcie jakości wiąże się ze stosowaniem ocen w oparciu o porównania z wzorcem istniejącym obiektywnie lub idealnym, normami jakości, odpowiednią skalą. Dokonywanie pomiaru i ocena jakości posiada znaczenie przy stosowaniu czy dążeniu do systemu produkcji tzw. bezusterkowej.

Definicje jakości

Oakland I.
Jakość to stopień zaspokojenia potrzeb i spełnienia wymagań klienta.

Juran J.
Jakość to zgodność wyrobu z wyspecyfikowanymi wymaganiami.

Feigenbaum A.
Jakość to zbiorcza charakterystyka produktu i serwisu, z uwzględnieniem mar-ketingu, projektu, wykonania i utrzymania, które powoduje, że dany produkt i serwis spełniają oczekiwania użytkownika.

Imai M.
Jakość to wszystko to co można poprawić.

Crosby P.
Jakość to zgodność wyrobu z wyspecyfikowanymi wymaganiami.

Deming E.
Jakość to przewidywany stopień jednorodności i niezawodności przy możliwie niskich kosztach i dopasowaniu do wymagań.

Definicji jakości towarzyszą następujące stwierdzenia:
1. Działania zmierzające do osiągnięcia jakości wyrobu określone są w odniesieniu do klienta.
2. Koncepcja jakości rozumiana przez klienta może ulegać modyfikacji np. poprzez wprowadzenie przez konkurenta innowacji.
3. Współczesna definicja jakości przeciwstawia się dawnej koncepcji, która utożsamiała jakość z pojęciem produktu luksusowego. Silna kultura techniczna często nakłaniała do poszukiwania sposobów realizacji najbardziej wymyślnych, wybiegających w XXI w. projektów, aniżeli ulegania rzeczywistym potrzebom klienta, przewidywania potrzeb potencjalnych (przyszłościowych).
4. Wyrób lub usługa o wygórowanej cenie nie mogą zadowolić klienta. Cena, jaką płaci użytkownik za wyrób lub usługę musi być w centrum uwagi producenta. Dotyczy to wydatku, jaki ponosi klient przy zakupie oraz wydatków ciągnących się aż do końca użytkowania wyrobu.
5. Wyrób powinien być towarem, tzn. powinien być sprzedawany i wart jest tyle, ile zapłaci za niego klient (nabywca).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Total Quality Management - prezentacja (⭐bibliografia)
38 stron(-y)
Analiza FMEA i diagram Ishikawy
2 stron(-y)
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
TQM - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
24 stron(-y)
Analiza FMEA - praca (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Analiza FMEA
17 stron(-y)
Definicje z dziedziny psychologii
8 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Analiza FMEA - praca (14 stron A4)
2. Analiza FMEA (17 stron A4)
3. Definicje z dziedziny psychologii (8 stron A4)
4. Istota marki - prezentacja (72 stron A4)
5. Six Sigma - referat (7 stron A4)
6. Diagram Ishikawy (4 stron A4)
7. Kompleksowe zarządzanie jakością TQM w przedsiębiorstwie (8 stron A4)
8. Kompleksowe zarządzanie jakością TQM (5 stron A4)
9. Strategia marki (6 stron A4)
10. Podstawy matematyki finansowej - definicje i zadania z rozwiązaniami (11 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Zarządzanie jakością i przez jakość - TQM (0.4 stron)
2. Realizawanie polityki jakości (0.4 stron)
3. Czym jest ryzyko (1 stron)
4. Jakość opakowań (0.5 stron)
5. Polityka jakości (0.8 stron)
6. Jakość opakowań w logistyce i marketingu (0.5 stron)
7. Niepewność a ryzyko (0.3 stron)
8. Definicje badań marketingowych (0.3 stron)
9. Definicje badań rynkowych (marketingowych) (0.3 stron)
10. Norma ISO 9000 (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Jakość i jej definicje

Jakość i jej definicje
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 138 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować