Kanały dystrybucji w logistyce
Bardzo ważnym pojęciem w dystrybucji jest kanał. Kanał dystrybucji to sposób połączeń i kolejność, w jakiej występują instytucje pośredniczące, przez które przepływa jeden lub więcej strumieni dóbr lub usług.
KANAŁ DYSTRYBUCJI (UJĘCIE PODMIOTOWE) - to struktura komórek organizacyjnych firmy oraz zewnętrznych instytucji uczestniczących w sprzedaży produktu na rynku lub sieć osób i organizacji wzajemnie powiązanych w procesie udostępniania produktów lub usług do użytku lub konsumpcji.
KANAŁ DYSTRYBUCJI (UJĘCIE PRZEDMIOTOWE) - to zespół kolejnych ogniw, za pośrednictwem których dokonuje się przepływ jednego lub większej liczby strumieni związanych z działalnością marketingową. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: przepływ informacji, prawa własności towaru, fizyczny przepływ towaru, należności, promocji, ryzyka. Strumienie te przepływają w różnych kierunkach. To także łańcuch firm i osób, które przejmują prawo własności lub pomagają w przekazywaniu prawa własności do dóbr i usług w ich drodze od producenta do finalnego odbiorcy, konsumenta lub firmy.
PRZEKRÓJ PIONOWY KANAŁU - Obrazuje liczbę i powiązania występujące miedzy kolejnymi szczeblami (ogniwami) kanału na drodze od producenta do ostatecznego nabywcy.
PRZEKRÓJ POZIOMY KANAŁU - Odzwierciedla liczbę uczestników na każdym ze szczebli (ogniw) kanału na drodze od producenta do ostatecznego nabywcy.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (1 stron A4)
2. (22 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (5 stron A4)
5. (22 stron A4)
6. (13 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (22 stron A4)
9. (29 stron A4)
10. (23 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.6 stron)
3. (1.3 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.7 stron)
7. (0.3 stron)
8. (1.1 stron)
9. (0.9 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Kanały dystrybucji w logistyce
Kanały dystrybucji w logistyce
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 85 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|