Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
mapa obojętności | prywatyzacja kapitałowa | rezerwa obowiązkowa | macierz McKinseya | Assessment Center | wartość przyszła | badania w psychologii | statystyka |

Kanały dystrybucji w logistyce

Bardzo ważnym pojęciem w dystrybucji jest kanał. Kanał dystrybucji to sposób połączeń i kolejność, w jakiej występują instytucje pośredniczące, przez które przepływa jeden lub więcej strumieni dóbr lub usług.

KANAŁ DYSTRYBUCJI (UJĘCIE PODMIOTOWE) - to struktura komórek organizacyjnych firmy oraz zewnętrznych instytucji uczestniczących w sprzedaży produktu na rynku lub sieć osób i organizacji wzajemnie powiązanych w procesie udostępniania produktów lub usług do użytku lub konsumpcji.

KANAŁ DYSTRYBUCJI (UJĘCIE PRZEDMIOTOWE) - to zespół kolejnych ogniw, za pośrednictwem których dokonuje się przepływ jednego lub większej liczby strumieni związanych z działalnością marketingową. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: przepływ informacji, prawa własności towaru, fizyczny przepływ towaru, należności, promocji, ryzyka. Strumienie te przepływają w różnych kierunkach. To także łańcuch firm i osób, które przejmują prawo własności lub pomagają w przekazywaniu prawa własności do dóbr i usług w ich drodze od producenta do finalnego odbiorcy, konsumenta lub firmy.

PRZEKRÓJ PIONOWY KANAŁU - Obrazuje liczbę i powiązania występujące miedzy kolejnymi szczeblami (ogniwami) kanału na drodze od producenta do ostatecznego nabywcy.

PRZEKRÓJ POZIOMY KANAŁU - Odzwierciedla liczbę uczestników na każdym ze szczebli (ogniw) kanału na drodze od producenta do ostatecznego nabywcy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Controlling logistyczny (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Logistyka - ściąga z zagadnień
1 stron(-y)
Podstawy logistyki
22 stron(-y)
Łańcuchy logistyczne w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Logistyka - ściąga z zagadnień (1 stron A4)
2. Podstawy logistyki (22 stron A4)
3. Łańcuchy logistyczne w przedsiębiorstwie (14 stron A4)
4. Ściąga z logistyki (5 stron A4)
5. Zarządzanie logistyką - wykłady (22 stron A4)
6. Efekty zarządzania logistycznego (13 stron A4)
7. Cykl życia produktu - opracowanie (11 stron A4)
8. Biznes plan - nadruki sublimacyjne (prezentacja) (22 stron A4)
9. Wykłady z marketingu międzynarodowego (29 stron A4)
10. Franchising a kanały dystrybucji (23 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Kanały w procesie dystrybucji (0.3 stron)
2. Istota kanałów dystrybucji (0.6 stron)
3. Charakterystyka kanałów dystrybucji (1.3 stron)
4. Identyfikacja grup strategicznych (0.4 stron)
5. Elementy marketingu (0.2 stron)
6. Elementy marketingu mix (0.7 stron)
7. Insrumenty dystrybucji (0.3 stron)
8. Kanały dystrybucji (1.1 stron)
9. Dystrybucja jako element marketingu mix (0.9 stron)
10. Kanały dystrybucji (rynku) (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Kanały dystrybucji w logistyce

Kanały dystrybucji w logistyce
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 85 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii