Kierunkowe cele public relations
kierunkowych celów PR należą:
kształtowanie sprzyjającego nastawienia, pożądanego wizerunku, opinii, reputacji w otoczeniu,
wzbudzenie, utrzymanie, pogłębienie lub odzyskanie utraconego zaufania,
To m.in.:
- wyrównanie interesów, a przez to doprowadzenie do porozumienia i ugody,
- pozyskiwanie, utrwalanie lub pogłębianie poparcia organizacji, jej strategii, polityki, władz albo odzyskanie utraconego poparcia lub tworzenie przesłanek poparcia czegoś w przyszłości,
- ograniczenie lub likwidowanie tzw. potencjału konfliktowego pomiędzy organizacją a częściami jej otoczenia, wzmacnianie organizacji na okresy kryzysów, w przypadku występowania kryzysów – szybkie ich zażegnywanie.
Wymienione cele ogólne wzajemnie na siebie wpływają, zazębiają się – realizacja jednego jest warunkiem lub następstwem spełnienia innego.
Wspólne rozmaitym organizacjom cele pośrednie, metodyczne wykorzystują znane modele reakcji, przebiegające wg porządku: poznaj – poczuj – zrób i zgodnie z tym wpływ na sferę poznawczą odbiorców – grupy celowe (wprowadzenie do świadomości odbiorców pewnych wiadomości, wiedzy), sferę uczuciową (zmiany nastawienia, poglądów, przekonania) oraz sferę behawioralną (skłonienie do określonego zachowania, działania, w tym zaprzestania działania niekorzystnego dla organizacji np. krytyki, prób ataków).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (58 stron A4)
3. (30 stron A4)
4. (19 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (28 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (16 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.4 stron)
5. (1.4 stron)
6. (1 stron)
7. (1.4 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Kierunkowe cele public relations
Kierunkowe cele public relations
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 179 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|