Klasyfikacja asortymentów
Ze względu na sposób przygotowania dóbr do sprzedaży oraz miejsce ich występowania rozróżnia się:
- asortyment produkcyjny: jest to zestaw dóbr reprezentujący profil wytwórczy danego przedsiębiorstwa czy zakładu. Jest on zwykle przedmiotem sprzedaży do jednostek hurtu. Tworzy się go na podstawie surowcowego lub technologicznego pokrewieństwa produktów (np. wyroby gumowe, wyroby hutnicze).
- asortyment handlowy: jest to zestaw towarów znajdujących się w hurtowni lub punkcie sprzedaży detalicznej, który powstał w wyniku zakupu, przerobu handlowego i kompletowania dóbr pochodzących od różnych producentów celem przygotowania go do finalnej sprzedaży. Tworzy się go na podstawie pokrewieństwa potrzeb konsumentów. Placówki handlowe skupiają towary o podobnym przeznaczeniu i podobnej częstotliwości zakupu (np. warzywa i owoce, artykuły związane z ubiorem, sprzęt do majsterkowania, środki do produkcji rolnej).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (19 stron A4)
2. (43 stron A4)
3. (6 stron A4)
4. (11 stron A4)
5. (16 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (8 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (11 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (1.5 stron)
6. (0.1 stron)
7. (0.8 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Klasyfikacja asortymentów
Klasyfikacja asortymentów
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 215 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|