Klasyfikacja badań marketingowych 2
ze względu na rodzaj poszukiwanych informacji
Badania ilościowe służą do tworzenia statystyk, polegają na używaniu technik statystycznych - dlatego też istnieje tu konieczność statystycznego doboru próbek. Z tego powodu są to badania dużo droższe (waga właściwego doboru wielkości i struktury próbki). Typowy przykład badania ilościowego to sondaż przedwyborczy, w którym ankietowani określają swoje preferencje (według nowoczesnego marketingu, polityk czy partia polityczna jest również swego rodzaju "produktem").
Badania jakościowe są wykorzystywane do poznania motywów zachowania konsumentów, często pomagają w analizie niespodziewanych wyników, otrzymanych na drodze badań ilościowych. Badania jakościowe są często stosowane wówczas, gdy mamy do czynienia z odkrywaniem nowych rynków lub z udoskonaleniem produktów. Metody badań jakościowych to na przykład długie rozmowy z respondentem, rozmowy w grupach. Typowy przykład to dyskusja w grupie fokusowej na temat nowego produktu - jego wad i zalet.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (20 stron A4)
4. (10 stron A4)
5. (34 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (28 stron A4)
9. (21 stron A4)
10. (9 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (1.4 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.6 stron)
6. (0.1 stron)
7. (1 stron)
8. (0.1 stron)
9. (1.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Klasyfikacja badań marketingowych 2
Klasyfikacja badań marketingowych 2
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 138 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|