Koncepcja Josepha Jurana
Juran podobnie jak Deming uważał, że powodem błędów i strat są w znacznej mierze zakłócenia w funkcjonowaniu systemu, a jedynie niewielka część problemów wynika z błędów popełnianych przez pracowników.
Juran opracował tzw. Triadę procesu zarządzania: planowanie jakości, kontrola jakości, usprawnianie jakości.
Planowanie jakości zawiera serię czynności, których celem jest określenie klienta, identyfikacja potrzeb klienta, rozwijanie cech produktu zdeterminowanych potrzebami klienta, rozwijanie procesów odpowiedzialnych za kreowanie i wytwarzanie tych cech, przeniesienie uzyskanych wyników na czynności operacyjne.
Kontrola jakości ma na celu zagwarantowanie osiągnięcia ustalonych zamierzeń w zakresie produktu, jak i procesu, podczas działań operacyjnych.
Usprawnienie jakości – wprowadzenie usprawnień procesu planowania wymaga zawsze określonego czasu oraz środków. Określany jako serce TQM proces usprawniania jakości jest nigdy nie kończącym się, ciągłym poszukiwaniem ulepszeń dotyczących nie tylko jakości produktu lub usługi, ale przede wszystkim procesu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (19 stron A4)
5. (7 stron A4)
6. (8 stron A4)
7. (5 stron A4)
8. (16 stron A4)
9. (5 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.4 stron)
5. (1 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Koncepcja Josepha Jurana
Koncepcja Josepha Jurana
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 76 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|