Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wskaźniki operacyjne | zarządzanie relacjami z klientami | wycena przedsiębiorstwa | pozycjonowanie produktu | model du Ponta | dobra Giffena | amortyzacja | ściągi z ekonomii |

Koncepcja logistyki dystrybucji

Opinie na temat zakresu zadań i koncepcji logistyki zaopatrzenia dotyczą także logistyki dystrybucji. Zależnie od rodzaju podziału pracy dokonanego w sferze logistycznej, a więc podziału zakresu kontroli logistycznej między dostawcą i klientem – zadania mogą powstawać w obszarze logistyki zaopatrzenia, w obszarze logistyki dystrybucji.

Zobacz: Proces dystrybucji (Strony A4: 15)

Zgodnie z koncepcją marketingu, w logistyce dystrybucji trzeba posiadać informacje o problemach logistyczno - zaopatrzeniowych klienta oraz mieć możliwość udzielenia pomocy w ich rozwiązaniu. W związku z tym stwierdzić można, iż rozważania na temat logistyki dystrybucji stanowią ”lustrzane” odbicie wypowiedzi odnoszących się do logistyki zaopatrzenia.

Zobacz: Łańcuchy logistyczne w przedsiębiorstwie (Strony A4: 14) 📚 📝

Punktem wyjścia dla scharakteryzowania koncepcji logistyki jest myślenie kategoriami wartości i korzyści. Orientacja na klienta ma więc znaczenie dla wszystkich podsystemów logistyki. Szczególną wartość ma ona jednak w tym obszarze przedsiębiorstwa, który na rynku zbytu nawiązuje bezpośredni kontakt z klientem, a więc także w logistyce dystrybucji.

Zobacz: Ściąga z logistyki (Strony A4: 5)

W związku z orientacją na klienta, dla logistyki dystrybucji duże znaczenie ma myślenie kategoriami obsługi. Oznacza to, że wciąż należy szukać nowatorskich możliwości, które stanowią dla klienta lepszy sposób rozwiązania problemów w marketingu. Po pierwsze, klasyczna zasada “marketingu “produkować zgodnie z zapotrzebowaniem rynku” jest coraz częściej zastępowana przyszłościową zasadą marketingu: “najpierw sprzedać, potem produkować”.

Zobacz: Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (Strony A4: 5) 📚 📝

Po drugie, coraz częściej świadczenia oferuje się klientom w bardzo zróżnicowany sposób według zasad “J4U” (just for you). Obie tendencje wymagają dużej szybkości i elastyczności w obsłudze.

Orientacja na klientów oprócz podkreślenia myślenia kategoriami obsługi ma dla logistycznego myślenia kategoriami systemowymi, dwie dalsze konsekwencje:
- założenie, że wytworzone przez logistykę korzyści nigdy samodzielnie nie zaspokoją potrzeb klienta, tylko razem z innymi korzyściami, wytworzonymi w innych obszarach przedsiębiorstwa. Klient ceni “kompletnie wykonane zamówienie” (“perfect order”), co obejmuje nie tylko perfekcyjną obsługę dostawczą, ale także np. perfekcyjna jakość wyrobu.
- konieczność kooperacji miedzy przedsiębiorstwami (w łańcuchu tworzenia wartości) w celu zaspokojenia klienta. Tylko wtedy, gdy producent, handel i usługodawca logistyczny będą działali w uzgodnieniu ze sobą i z wzajemnym podziałem zadań zgodnie ze swoimi kompetencjami, można osiągnąć maksymalną korzyść klienta przy minimalnych kosztach.

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Logistyka w przedsiębiorstwie - referat (Strony A4: 11) 📚
Zobacz efektowne, ekskluzywne lampy glamour: www.ares-eksport.pl i kup w PROMOCJACH prosto od dystrybutora!

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Łańcuchy logistyczne w przedsiębiorstwie ( bibliografia przypisy)
14 stron(-y)
Ściąga z logistyki
5 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji ( bibliografia przypisy)
5 stron(-y)
Logistyka w przedsiębiorstwie - referat ( bibliografia)
11 stron(-y)
Podstawy logistyki
22 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Koncepcja logistyki dystrybucji

Koncepcja logistyki dystrybucji
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 67 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025