Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marketing | system motywacyjny | wykłady z marketingu międzynarodowego | rodzaje spółek | analiza rachunku zysków i strat | logistyka w przedsiębiorstwie | przykładowy model ekonometryczny | piramida potrzeb Maslova |

Koncepcja logistyki dystrybucji

Opinie na temat zakresu zadań i koncepcji logistyki zaopatrzenia dotyczą także logistyki dystrybucji. Zależnie od rodzaju podziału pracy dokonanego w sferze logistycznej, a więc podziału zakresu kontroli logistycznej między dostawcą i klientem – zadania mogą powstawać w obszarze logistyki zaopatrzenia, w obszarze logistyki dystrybucji.

Zgodnie z koncepcją marketingu, w logistyce dystrybucji trzeba posiadać informacje o problemach logistyczno - zaopatrzeniowych klienta oraz mieć możliwość udzielenia pomocy w ich rozwiązaniu. W związku z tym stwierdzić można, iż rozważania na temat logistyki dystrybucji stanowią 'lustrzane' odbicie wypowiedzi odnoszących się do logistyki zaopatrzenia.

Punktem wyjścia dla scharakteryzowania koncepcji logistyki jest myślenie kategoriami wartości i korzyści. Orientacja na klienta ma więc znaczenie dla wszystkich podsystemów logistyki. Szczególną wartość ma ona jednak w tym obszarze przedsiębiorstwa, który na rynku zbytu nawiązuje bezpośredni kontakt z klientem, a więc także w logistyce dystrybucji.

W związku z orientacją na klienta, dla logistyki dystrybucji duże znaczenie ma myślenie kategoriami obsługi. Oznacza to, że wciąż należy szukać nowatorskich możliwości, które stanowią dla klienta lepszy sposób rozwiązania problemów w marketingu. Po pierwsze, klasyczna zasada “marketingu “produkować zgodnie z zapotrzebowaniem rynku' jest coraz częściej zastępowana przyszłościową zasadą marketingu: “najpierw sprzedać, potem produkować'.

Po drugie, coraz częściej świadczenia oferuje się klientom w bardzo zróżnicowany sposób według zasad “J4U' (just for you). Obie tendencje wymagają dużej szybkości i elastyczności w obsłudze.

Orientacja na klientów oprócz podkreślenia myślenia kategoriami obsługi ma dla logistycznego myślenia kategoriami systemowymi, dwie dalsze konsekwencje:
- założenie, że wytworzone przez logistykę korzyści nigdy samodzielnie nie zaspokoją potrzeb klienta, tylko razem z innymi korzyściami, wytworzonymi w innych obszarach przedsiębiorstwa. Klient ceni “kompletnie wykonane zamówienie' (“perfect order'), co obejmuje nie tylko perfekcyjną obsługę dostawczą, ale także np. perfekcyjna jakość wyrobu.
- konieczność kooperacji miedzy przedsiębiorstwami (w łańcuchu tworzenia wartości) w celu zaspokojenia klienta. Tylko wtedy, gdy producent, handel i usługodawca logistyczny będą działali w uzgodnieniu ze sobą i z wzajemnym podziałem zadań zgodnie ze swoimi kompetencjami, można osiągnąć maksymalną korzyść klienta przy minimalnych kosztach.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wykłady z logistyki - opracowanie
16 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Ściąga z logistyki
5 stron(-y)
Łańcuchy logistyczne w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Podstawy logistyki
22 stron(-y)
Logistyka w organizacjach non profit - referat (⭐bibliografia)
6 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Koncepcja logistyki dystrybucji

Koncepcja logistyki dystrybucji
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 43 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii