Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kurs walutowy | krzywa podaży | wykłady z finansów publicznych | unia europejska | komunikacja werbalna | zarządzanie zasobami ludzkimi | konkurencja | dwuczynnikowa teoria motywacji |

Koncepcja Philipa Crosby

Osoba Crosbyego kojarzona jest z kontrowersyjnym pojęciem zero defektów będącym integralną częścią czterech pewników jakości.

Pierwszy pewnik dotyczy właściwego zrozumienia pojęcia jakości przez wszystkich pracowników.
Drugi pewnik wskazuje na konieczność budowy systemu zapewnienia jakości (zgodności).
Trzeci pewnik odnosi się do poziomu niezgodności. Jedyny akceptowalny poziom jakości to zero defektów. W przypadku gdy poziom niezgodności przekracza zero, należy bezwzględnie podjąć działania usprawniające.
Czwarty pewnik dotyczy pomiaru jakości.

Przeciwnikami koncepcji zero defektów byli Juran i Deming.

Juran uważał, iż usprawnienie jakości jest opłacalne jedynie do punktu zrównania oszczędności wynikających z minimalizacji strat i kosztów podejmowanych działań usprawniających jakość.

Deming traktuje koncepcję zero defektów jako slogan mający oddziaływać na załogę, podkreślając jednocześnie, że indywidualni pracownicy dysponują ograniczoną kontrolą nad czynnikami wywołującymi problemy jakościowe.

Crosby rekomenduje stosowanie czternastu etapów zarządzania jakości:

1.   zaangażowanie kierownictwa,
2.   zespoły usprawniające jakość,
3.   pomiary,
4.   koszt jakości,
5.   świadomość jakości,
6.   działania korygujące,
7.   planowanie koncepcji 'zero defektów',
8.   edukacja pracowników,
9.   dzień 'zera defektów',
10. ustalanie celów,
11. usuwanie przyczyn powstawania błędów,
12. dowody uznania,
13. stowarzyszenie jakościowe,
14. zrób to ponownie.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Ściąga z marketingu 2
2 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Rola systemu informacji marketingowej w procesie podejmowania decyzji (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Wykłady z marketingu - opracowanie
22 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Koncepcja Philipa Crosby

Koncepcja Philipa Crosby
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 76 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii