Konflikty w kanałach dystrybucji
Z jakimi rodzajami konfliktów możemy się spotkać w kanałach dystrybucji:
- Pionowy konflikt w kanale (obejmuje sytuacje sporne powstające między uczestnikami znajdującymi się na różnych szczeblach w tym samym kanale rynku, przykładowo Coca – Cola weszła w konflikt z rozlewniami, które zgodziły się butelkować napoje Dr Pepper).
- Poziomy konflikt (obejmuje sytuacje sporne między uczestnikami znajdującymi się na tym samym szczeblu w kanale rynku, przykładowo niektórzy dealerzy Forda z Chicago narzekali na innych w tym samym mieście, bo prowadzili zbyt agresywną reklamę i politykę cenową. Aby usunąć tego typu konflikty leader kanału musi określić jasne i dające się wprowadzić w życie reguły gry, działać szybko i zdecydowanie.
- Konflikt wielokanałowy (gdy dany producent tworzy 2 lub więcej kanałów konkurujących ze sobą o prowadzenie sprzedaży na tym samym rynku, przykładowo kiedy, zamiast wyrazić zgodę na sprzedaż swoich TV poprzez kilku dystrybutorów masowych wywołało to niezadowolenie wśród niezależnych sklepów radiowo telewizyjnych).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (24 stron A4)
2. (22 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (8 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (58 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (16 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.7 stron)
7. (1.4 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.8 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Konflikty w kanałach dystrybucji
Konflikty w kanałach dystrybucji
Ocena: 9.2 / 10 Liczba głosów: 84 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|