Konkurencja doskonała - założenia modelu
Sytuacja rynkowa określana mianem konkurencji doskonałej charakteryzuje się tym, że żaden z kupujących i sprzedających nie ma wpływu na cenę. Cena jest wypadkową oferty wszystkich producentów i zapotrzebowania wszystkich odbiorców.
Zarówno dla producenta jak i dla konsumenta cena jest wielkością daną
w teorii ekonomii wyróżnia się zazwyczaj cztery rodzaje konkurencji (cztery rodzaje rynków): konkurencja doskonała, monopol pełny, konkurencja monopolistyczna oraz oligopol.
Teoretyczna konstrukcja modelu konkurencji doskonałej, lub rynku doskonale konkurencyjnego, opiera się na czterech podstawowych założeniach:
- założenia jednorodności produktu: produkty każdego z producentów są identyczne
- założenia pełnej mobilności czynników produkcji: na rynku doskonale konkurencyjnym nie istnieją żadne przeszkody (ekonomiczne, prawne, społeczne) wchodzenia i wychodzenia przedsiębiorstw do i z danej gałęzi gospodarki.
- duża liczba sprzedających i kupujących
- założenia doskonałej informacji o rynku.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (23 stron A4)
2. (13 stron A4)
3. (9 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (12 stron A4)
6. (15 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (22 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (24 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.9 stron)
6. (1.4 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.4 stron)
9. (1.1 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Konkurencja doskonała - założenia modelu
Konkurencja doskonała - założenia modelu
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 228 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|