Kontrolowanie jako funkcja zarządzania
Kontrolowanie jako funkcja zarządzania polega na porównaniu osiągniętych wyników działań z określonym wzorcem, ustaleniem odchyleń i wyciągnięciem wniosków na przyszłość.
Wzorcem w procesie kontroli są ustalone cele firmy bądź jej części. W stosunku do wypracowanych celów firmy powinno się ustalić normy i sprecyzować metody ich pomiaru. W miarę możliwości normy odnoszone do celów powinny być wymierne.
W teorii i praktyce wyodrębnia się różne rodzaje kontroli takie, jak kontrola wewnętrzna i zewnętrzna, kontrola bieżąca i końcowa, kontrola funkcjonalna i instytucjonalna, kontrola biurokratyczna i organiczna, kontrola sterująca i akceptująca, kontrola zorientowana na określone zasoby bądź określony obszar zadaniowy itp.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (7 stron A4)
4. (24 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (44 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (8 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.2 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.6 stron)
5. (0.5 stron)
6. (2.3 stron)
7. (0.6 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Kontrolowanie jako funkcja zarządzania
Kontrolowanie jako funkcja zarządzania
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 53 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|