Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Kontrolowanie jako funkcja zarządzania

Kontrolowanie jako funkcja zarządzania polega na porównaniu osiągniętych wyników działań z określonym wzorcem, ustaleniem odchyleń i wyciągnięciem wniosków na przyszłość.

Wzorcem  w procesie kontroli są ustalone cele firmy bądź jej części. W stosunku do wypracowanych celów firmy powinno się ustalić normy i sprecyzować metody ich pomiaru. W miarę możliwości normy odnoszone do celów powinny być wymierne.

W teorii i praktyce wyodrębnia się różne rodzaje kontroli takie, jak kontrola wewnętrzna i zewnętrzna, kontrola bieżąca i końcowa, kontrola funkcjonalna i instytucjonalna, kontrola biurokratyczna i  organiczna, kontrola sterująca i akceptująca, kontrola zorientowana na określone zasoby bądź określony obszar zadaniowy itp.

Powyższe informacje to za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów. Są to m.in.: gotowe wykłady, prezentacje, analizy finansowe i biznes plany oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy:
Ilość stron
- Controlling jako instrument efektywnego zarządzania 12
- Teorie motywacji 15
- Motywacja jako funkcja zarządzania 10
- Promocja jako narzędzie marketingu 10
- Ocena pracowników 15
- Controlling logistyczny 7
- Zagadnienia na egzamin z ekonomii matematycznej 14

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Kontrolowanie jako funkcja zarządzania

Kontrolowanie jako funkcja zarządzania
Ocena: 8 / 10
Liczba głosów: 4 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

Nowe artykuły: Artykuł 25 dla przyszłych biznesmenów | Artykuł 62 nagrodzony | żyrandole kryształowe