Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marka rodzinna | strategia ceny | controlling strategiczny | efektywna obsługa konsumenta | funkcja regresji | czynniki wpływające na kurs walutowy | teoria wyboru konsumenta | obligacje skarbowe |

Kryteria klasyfikacji rynków

Podział rynku wg wybranych kryteriów:

1. Według kryterium rodzajowego – rynek dóbr i usług (np. rynek rolny, rynek samochodowy).
2. Według kryterium układu funkcjonalnego – rynek producentów, rynek konsumentów, rynek surowcowy, rynek dóbr inwestycyjnych.
3. Według kryterium sytuacji panującej na rynku – rynek konsumenta (gdy występuje nadwyżka podaży) lub rynek producenta (gdy występuje nadwyżka popytu).
4. Według kryterium ilości sprzedawanych dóbr – rynek hurtowy i detaliczny.
5. Według kryterium geograficznego – rynek lokalny, rynek regionalny, rynek krajowy, rynek międzynarodowy, rynek globalny.
6. Według kryterium dojrzałości rynku – rynek dojrzały, rynek wschodzący (emerging market).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Segmentacja rynku - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
13 stron(-y)
Analiza rynku - zagadnienia
6 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Wykłady z zarządzania kadrami - teoria
27 stron(-y)
Struktury organizacyjne - ich typy, cechy, zalety i wady
12 stron(-y)
Finanse publiczne - zagadnienia na egzamin (ściąga)
15 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Kryteria klasyfikacji rynków

Kryteria klasyfikacji rynków
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 156 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii