Krzywa obojętności
Jest zbiorem takich kombinacji ilości dóbr, które konsument ceni sobie jednakowo wysoko. Krzywa obojętności ma zawsze kształt paraboli, wygiętej w kierunku układu współrzędnych.
Każdy punkt na krzywej oznacza wybór, który jest przez konsumenta jednakowo preferowany. Wszystkie punkty, znajdujące się ponad krzywą są bardziej preferowane od każdego punktu, leżącego na krzywej. Wszystkie punkty, znajdujące się poniżej krzywej są mniej preferowane od każdego punktu, leżącego na krzywej.
Zadowolenie konsumenta może mieć różny poziom, dlatego też można wykreślić nieskończoną liczbę krzywych obojętności - powstaje wówczas mapa obojętności.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (25 stron A4)
2. (12 stron A4)
3. (11 stron A4)
4. (5 stron A4)
5. (7 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (4 stron A4)
8. (6 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (27 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.6 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Krzywa obojętności
Krzywa obojętności
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 181 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|