Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
GATT | emocje | rynek dóbr i usług | historia bankowości | budżet JST | wykłady z zarządzania strategicznego | sprzedaż osobista | bony skarbowe |

Krzywa obojętności

Jest zbiorem takich kombinacji ilości dóbr, które konsument ceni sobie jednakowo wysoko. Krzywa obojętności ma zawsze kształt paraboli, wygiętej w kierunku układu współrzędnych.

Każdy punkt na krzywej oznacza wybór, który jest przez konsumenta jednakowo preferowany. Wszystkie punkty, znajdujące się ponad krzywą są bardziej preferowane od każdego punktu, leżącego na krzywej. Wszystkie punkty, znajdujące się poniżej krzywej są mniej preferowane od każdego punktu, leżącego na krzywej.

Zadowolenie konsumenta może mieć różny poziom, dlatego też można wykreślić nieskończoną liczbę krzywych obojętności - powstaje wówczas mapa obojętności.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Podstawy mikroekonomii - wykłady
33 stron(-y)
Mikroekonomia - zadania z rozwiązaniami 2
12 stron(-y)
Wykłady z mikroekonomii
25 stron(-y)
Teoria racjonalnego wyboru konsumenta
7 stron(-y)
Optimum producenta i konsumenta - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Definicje z mikroekonomii
12 stron(-y)
Mikroekonomia - zadania z rozwiązaniami
11 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Krzywa obojętności

Krzywa obojętności
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 181 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii