Lider cenowy
Lider cenowy (z ang. price leader) to przedsiębiorstwo, które jako pierwsze na rynku wprowadza produkt lub usługę, ustalając na nią niską cenę, która jest trudna do skopiowania przez konkurencję. Lider cenowy staje się w ten sposób benchmarkiem dla pozostałych graczy na rynku, którzy muszą ustalać swoje ceny z uwzględnieniem ceny lidera.
Lider cenowy charakteryzuje się tym, że ma na tyle duży udział w rynku, że może wpływać na ceny produktów lub usług, a jego ruchy cenowe są monitorowane przez konkurencję. Często lider cenowy działa w branżach, w których istnieje wysoka konkurencja i ma na celu zwiększenie swojej pozycji na rynku poprzez przyciąganie klientów niskimi cenami. Czasami lider cenowy może też celowo sprzedawać produkty lub usługi po niższej cenie niż koszt ich produkcji, aby zmusić konkurentów do rezygnacji z walki o klientów.
Jednym z najbardziej znanych przykładów lidera cenowego jest sieć marketów Walmart. Firma ta słynie z niskich cen i agresywnej polityki cenowej, co pozwoliło jej na zdobycie pozycji lidera w branży handlowej. Innym przykładem jest linia lotnicza RyanAir, która wprowadziła na rynek niskobudżetowe przeloty, stając się w ten sposób liderem w swojej branży.
Lider cenowy ma zarówno zalety, jak i wady. Zaletą jest przyciąganie klientów niskimi cenami i zwiększanie udziału w rynku, co pozwala na zwiększenie zysków. Wadą może być jednak utrzymywanie niskiej marży na produktach lub usługach, co może prowadzić do obniżania jakości lub rezygnacji z inwestycji w innowacje.
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
✅ Menedżer XXI wieku (⭐bibliografia ⭐przypisy) |
18 stron(-y) |
✅ Negocjacje cenowe (⭐przypisy) |
14 stron(-y) |
✅ Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia) |
24 stron(-y) |
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (19 stron A4)
2. (21 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (38 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (23 stron A4)
7. (43 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (30 stron A4)
10. (21 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.8 stron)
3. (1.5 stron)
4. (0.3 stron)
5. (1.1 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.4 stron)
8. (2.3 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Lider cenowy
Lider cenowy
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 130 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|