Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
EVA | burza mózgów | PKB | algorytm transportowy | taktyki negocjacyjne | kredyt bankowy | gotowy biznes plan | kluczowe czynniki sukcesu |

Linia produktu

Linia produktu to grupa produktów lub usług oferowanych przez firmę, które są powiązane ze sobą tematycznie i zaspokajają podobne potrzeby klientów. Produkty w ramach linii produktowej mogą mieć różne warianty, modele, rozmiary, kolory lub cechy, ale w ogólnie stanowią jedną spójną ofertę.

Przykłady linii produktowych to: linia produktów Apple obejmująca iPhone, iPad, iPad czy też linia produktów kosmetycznych L'Oreal, obejmująca różne warianty szamponów, kremów, balsamów do ciała, itp.

Linia produktowa może pomóc firmie w budowaniu silnej marki i rozpoznawalności wśród klientów, a także w zwiększeniu sprzedaży i efektywności produkcji. Dzięki temu, że produkty w ramach linii produktowej są powiązane ze sobą, firma może zastosować strategię marketingową skierowaną na całą grupę produktów, a to może być bardziej efektywne i oszczędne niż indywidualna promocja każdego produktu z osobna.

Ważne jest również, aby linia produktowa była elastyczna i dostosowywała się do zmieniających się potrzeb i preferencji klientów oraz do zmieniającego się otoczenia rynkowego. Firma powinna stale monitorować swoją ofertę i dostosowywać ją do zmieniającej się sytuacji, aby utrzymać konkurencyjność i pozycję lidera na rynku.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Produkt - referat (⭐bibliografia)
36 stron(-y)
Podstawy ekonomii matematycznej - opracowanie
8 stron(-y)
Wprowadzanie na rynek nowego produktu (etapy) (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Cykl życia produktu - opracowanie
11 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Cena a cykl życia produktu i cenowa elastyczność popytu
7 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Linia budżetu konsumenta (0.2 stron)
2. Linia budżetowa BL konsumenta (0.2 stron)
3. Linia kredytowa (0.3 stron)
4. Akcept bankowy (0.4 stron)
5. Budżet i linia budżetowa (0.5 stron)
6. Równanie linii budżetowej (0.1 stron)
7. Typowy cykl życia produktu na rynku (0.3 stron)
8. Reklama produktu (0.2 stron)
9. Pozycjonowanie produktu (0.3 stron)
10. Rozwój produktu (0.1 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Linia produktu

Linia produktu
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 224 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii