Logistyka marketingowa
To zintegrowana funkcja marketingu, zorientowana na realizację jego celów; funkcja ta obejmuje różnorodne, współzależne komponenty systemu logistycznego, które bezpośrednio wpływają na kształtowanie i realizację celów marketingowych.
Strategie logistyczne mieszczą się w obszarze działania trzech podstawowych komponentów podejmowania decyzji strategicznych, tj. produkt-rynek-proces, w obrębie których można wyróżnić wiele instrumentów i koncepcji marketingowych, które nie tylko przenikają sferę logistyki, ale także wspomagają generowanie podstawowych strategii.
Logistyka charakteryzuje się wieloszczeblową hierarchią. Oznacza to, że w ramach systemu logistycznego można wyodrębnić subsystemy różnego stopnia. Logistyka marketingowa może być więc traktowana, z jednej strony, jako subsystem logistyki przedsiębiorstwa, z drugiej zaś - jako subsystem marketingu. Wynika to z dwóch różnych wariantów usytuowania logistyki w hierarchicznej strukturze systemów.
W wariancie I system logistyczny przedsiębiorstwa może być rozpatrywany jako podsystem przedsiębiorstwa czy nawet rynku i gospodarki narodowej. Z drugiej strony przedsiębiorstwo może stanowić element systemu metalogistycznego (łańcucha logistycznego) czy nawet systemu makrologistycznego
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (17 stron A4)
4. (11 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (5 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (17 stron A4)
10. (37 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.3 stron)
4. (1.3 stron)
5. (1.1 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.4 stron)
8. (1 stron)
9. (1.1 stron)
10. (1.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Logistyka marketingowa
Logistyka marketingowa
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 247 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|