Logistyka marketingowa i just in time
Obejmuje funkcje i czynności:
- magazynowania i transportu towarów
- zawierania umów i załatwiania zamówień
- operacja przyjęcia towarów
- paczkowania
- przygotowania towarów do wysyłki
- czynności związane z obsługą odbiorców]
Za główny efekt logistyki marketingowej można uznać poziom obsługi odbiorców. Kryteria oceny poziomu obsługi są uniwersalne, najważniejsze:
- skuteczność funkcjonowania systemu dystrybucyjnego przeds.
- długość cyklu realizacji zamówień i wywiązanie się z zadań które intensyfikują sprzedaż
- harmonizowanie tempa podaży z tempem zapotrzebowania nabywców
- satysfakcje nabywców z zakupu produktów i sposób w jaki jest ona wzbogacona o walor przestrzenno – czasowy dzięki odpowiedniej dystrybucji
Spełnienie powyższych kryteriów można zmierzyć za pomocą wielu mierników oceny poziomu obsługi odbiorców. Zapewnienie pożądanego poziomu obsługi odbiorców musi się wiązać z określonymi kosztami.
Just in time jest to metoda współpracy miedzy dostawcą i nabywcą. Jej celem jest całkowita eliminacja potrzeby przechowywania zapasów przez nabywcę produktów. Eliminacja ta nie powoduje przy tym zwiększenia zapasów u dostawców. Metoda ta zakłada wysoką jakość dostarczanych produktów, częste i niezawodne dostawy, bliską lokalizację dostawcy i odbiorcy, wyłączność dostaw i ścisłą współpracę.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (32 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (22 stron A4)
5. (31 stron A4)
6. (5 stron A4)
7. (7 stron A4)
8. (17 stron A4)
9. (7 stron A4)
10. (11 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.7 stron)
3. (1.4 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.1 stron)
6. (0.3 stron)
7. (1.3 stron)
8. (1.1 stron)
9. (1.6 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Logistyka marketingowa i just in time
Logistyka marketingowa i just in time
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 85 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|