Macierz Ansoffa - w marketingu międzynarodowym
Dla określenia strategii marketingowej na rynkach zagranicznych można także wykorzystać tzw. macierz Ansoffa. Według niej strategie dzieli się na cztery rodzaje:
- penetracji rynku – oznacza nasilenie działań dla zwiększenia sprzedaży określonego produktu na dotychczasowym rynku. Rynek jest dobrze rozpoznany, popyt nienasycony i możliwe jest dotarcie do potencjalnych nabywców.
- rozwoju rynku – polega na wchodzeniu z dotychczasowym produktem na nowe rynki. Może to oznaczać, że przedsiębiorstwo wychodzi poza rynek krajowy i zdobywa rynki zagraniczne. Pojawia się więc zjawisko internacjonalizacjo działań. Przedsiębiorstwo może wykorzystywać tę strategię, działając już od dawna na rynkach zagranicznych , np.: jak już zauważono, przechodząc od strategii podwójnej koncentracji do strategii koncentracji krajowej lub od strategii koncentracji krajowej do strategii podwójnej dywersyfikacji.
- strategia rozwoju produktu – sprowadza się do zmian w produkcie np.: opakowania, koloru, i tworzenia produktu nowego oraz sprzedawaniu go na dotychczasowym rynku. Może to być zarówno rynek krajowy jak i zagraniczny.
- strategia innowacji – polega na wprowadzaniu nowych produktów na nowe rynki. Wiąże się to z koniecznością dużych nakładów na badania nad produktem, badania nowych rynków, wśród których często mogą być nowe rynki zagraniczne. Strategia ta niesie jednak ze sobą największe ryzyko, które wynika z niepewności co do zamierzonych wyników sprzedaży nowego produktu i działania na nowym rynku.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (40 stron A4)
4. (25 stron A4)
5. (29 stron A4)
6. (27 stron A4)
7. (22 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.4 stron)
5. (1.2 stron)
6. (3.4 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Macierz Ansoffa - w marketingu międzynarodowym
Macierz Ansoffa - w marketingu międzynarodowym
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 219 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|