Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
transformacja gospodarcza w Polsce | modele zachowań konsumenta | home banking | prace magisterskie z analizy finansowej | statystyka | cykl życia projektu | zarządzanie relacjami z klientami | zarządzanie kadrami |

Macierz Ansoffa - w marketingu międzynarodowym


Dla określenia strategii marketingowej na rynkach zagranicznych można także wykorzystać tzw. macierz Ansoffa. Według niej strategie dzieli się na cztery rodzaje:

- penetracji rynku – oznacza nasilenie działań dla zwiększenia sprzedaży określonego produktu na dotychczasowym rynku. Rynek jest dobrze rozpoznany, popyt nienasycony i możliwe jest dotarcie do potencjalnych nabywców.

- rozwoju rynku – polega na wchodzeniu z dotychczasowym produktem na nowe rynki. Może to oznaczać, że przedsiębiorstwo wychodzi poza rynek krajowy i zdobywa rynki zagraniczne. Pojawia się więc zjawisko internacjonalizacjo działań. Przedsiębiorstwo może wykorzystywać tę strategię, działając już od dawna na rynkach zagranicznych , np.: jak już zauważono, przechodząc od strategii podwójnej koncentracji do strategii koncentracji krajowej lub od strategii koncentracji krajowej do strategii podwójnej dywersyfikacji.

- strategia rozwoju produktu – sprowadza się do zmian  w produkcie np.: opakowania, koloru, i tworzenia produktu nowego oraz sprzedawaniu go na dotychczasowym rynku. Może to być zarówno rynek krajowy jak i zagraniczny.

- strategia innowacji – polega na wprowadzaniu nowych produktów na nowe rynki. Wiąże się to z koniecznością dużych nakładów na badania nad produktem, badania nowych rynków, wśród których często mogą być nowe rynki zagraniczne. Strategia ta niesie jednak ze sobą największe ryzyko, które wynika z niepewności co do zamierzonych wyników sprzedaży nowego produktu i działania na nowym rynku.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - opracowanie
20 stron(-y)
Plan marketingowy spółdzielni handlowej
25 stron(-y)
Analiza strategiczna przedsiębiortwa - prezentacja
27 stron(-y)
Metody analizy marketingowej (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
14 stron(-y)
Business plan - Standardy Unido
23 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Macierz Ansoffa - w marketingu międzynarodowym

Macierz Ansoffa - w marketingu międzynarodowym
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 219 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować