Macierz Boston Consulting Group (BCG)
Macierz BCG jest najstarszą (1969 r.), najprostszą i wciąż bardzo użyteczną metodą prezentacji portfela produkcji. Została ona skonstruowana na podstawie dwóch zmiennych: stopy wzrostu rynku oraz względnego udziału w rynku badanego produktu lub grupy produktów. Z powodu sposobu konstrukcji model ten jest niekiedy nazywany Growth-Share Matrix.
Konstrukcja macierzy BCG opiera się na obserwacji cyklu życia produktów i badaniu efektu skali, z których wynika, że produkty we wczesnych fazach życia nie generują wysokich zysków, ponieważ wymagają dużych nakładów finansowych, a wysoka rentowność jest silnie powiązana z dużym udziałem produktu w rynku.
Do zbudowania macierzy potrzebne jest zgromadzenie informacji dotyczących:
- udziału każdego z produktów w przychodach ze sprzedaży danego przedsiębiorstwa
- przebiegu cyklu życia każdego z produktów i dynamiki sprzedaży
- przepływów finansowych generowanych przez każdy produkt
- udziału w rynku każdego produktu w stosunku do największego producenta (najbliższego konkurenta)
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (27 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (27 stron A4)
5. (11 stron A4)
6. (11 stron A4)
7. (28 stron A4)
8. (39 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (20 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.8 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.4 stron)
5. (1.2 stron)
6. (1.2 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.6 stron)
9. (0.4 stron)
10. (2.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza strategiczna » Macierz Boston Consulting Group (BCG)
Macierz Boston Consulting Group (BCG)
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 139 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|