Macierz Profilu Działalności
Jest przykładem spojrzenia na portfel produktów z perspektywy konkurencja/produkt. Macierz ta ujmuje zależności między pozycją konkurencyjną produktu oraz jego fazą w cyklu życia.
↪ Zobacz: Metody portfelowe - referat (Strony A4: 13) ↩
W celu konstrukcji Macierzy Profilu Działalności trzeba określić obecną fazę w cyklu życia produktu oraz przewidzieć tempo 'starzenia się' tego produktu. Należy więc odpowiedzieć na pytanie, w przeciągu jakiego czasu produkt przejdzie do następnego etapu w swoim cyklu życia oraz kiedy przypuszczalnie zakończy ten cykl. Jest to równoznaczne z określeniem horyzontu czasowego strategii badanego produktu.
↪ Zobacz: Plan marketingowy spółdzielni handlowej (Strony A4: 25) ↩
Analiza Macierzy Profilu Działalności służy również odpowiedzi na pytanie, czy dany produkt może być repozycjonowany w przeciągu cyklu życia, aby wzmocnić swoją pozycję konkurencyjną w każdej z faz?
↪ Zobacz: Analiza strategiczna przedsiębiortwa - prezentacja (Strony A4: 27) ↩
Oś pionowa (wymiar konkurencji) - pozycja konkurencyjna, wskazuje na pozycję poszczególnych produktów firmy względem produktów firm konkurencyjnych.
Oś pozioma (wymiar produktu/czasu) - wskazuje na aktualną fazę w cyklu życia produktu.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): ↪ Zobacz: Metody analizy marketingowej (Strony A4: 11) 📚 ↩ ↪ Zobacz: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wielobranżowego (Strony A4: 28) ↩
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (28 stron A4)
2. (13 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (15 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (39 stron A4)
7. (17 stron A4)
8. (25 stron A4)
9. (77 stron A4)
10. (9 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.8 stron)
7. (1.7 stron)
8. (0.6 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Macierz Profilu Działalności
Macierz Profilu Działalności
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 150 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|