Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
polityka kadrowa | strategia cenowa | prawa Gossena | znaczenie motywacji | strategia promocji | wykłady z geografii gospodarczej | list zastawny | klienci |

Macierz Profilu Działalności

Jest przykładem spojrzenia na portfel produktów z perspektywy konkurencja/produkt. Macierz ta ujmuje zależności między pozycją konkurencyjną produktu oraz jego fazą w cyklu życia.

Zobacz: Metody portfelowe - referat (Strony A4: 13)

W celu konstrukcji Macierzy Profilu Działalności trzeba określić obecną fazę w cyklu życia produktu oraz przewidzieć tempo 'starzenia się' tego produktu. Należy więc odpowiedzieć na pytanie, w przeciągu jakiego czasu produkt przejdzie do następnego etapu w swoim cyklu życia oraz kiedy przypuszczalnie zakończy ten cykl. Jest to równoznaczne z określeniem horyzontu czasowego strategii badanego produktu.

Zobacz: Plan marketingowy spółdzielni handlowej (Strony A4: 25)

Analiza Macierzy Profilu Działalności służy również odpowiedzi na pytanie, czy dany produkt może być repozycjonowany w przeciągu cyklu życia, aby wzmocnić swoją pozycję konkurencyjną w każdej z faz?

Zobacz: Analiza strategiczna przedsiębiortwa - prezentacja (Strony A4: 27)

Oś pionowa (wymiar konkurencji) - pozycja konkurencyjna, wskazuje na pozycję poszczególnych produktów firmy względem produktów firm konkurencyjnych.
Oś pozioma (wymiar produktu/czasu) - wskazuje na aktualną fazę w cyklu życia produktu.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Metody analizy marketingowej (Strony A4: 11) 📚
Zobacz: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wielobranżowego (Strony A4: 28)


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Macierz Profilu Działalności

Macierz Profilu Działalności
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 150 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025