Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
proces dystrybucji | marketing międzynarodowy | rynek kapitałowy | model Altmana | organizacja ucząca się | rachunkowość | segmentacja rynku | karty kredytowe |

Make-or-buy

W dosłownym tłumaczeniu oznacza zrób-lub-kup. Klasyczne przykłady tych decyzji spotykamy w obszarze produkcyjnym, kiedy to rozważa się, czy pewien półprodukt powinien być wykonany we własnym zakresie, czy też zakupiony u kooperanta.

Jednak o decyzjach typu make-or-buy mówi się nawet na poziomie strategicznym, np.: gdy w grę wchodzi rozważenie przejęcia całej firmy (opcja make) lub tylko zawarcia z nią umowy o współpracy (opcja buy). W tym przypadku istotą tych decyzji jest optymalizacja zakresu własnych działań, a tym samym określenie efektywnych granic firmy w rozumieniu zarządzania.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Outsourcing - referat ( bibliografia przypisy)
18 stron(-y)
Podstawy logistyki - ponad 70 zagadnień z odpowiedziami
14 stron(-y)
Funkcjonowanie przedsiębiorstw w sieciach - prezentacja ( bibliografia)
48 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z logistyki
13 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Make-or-buy

Make-or-buy
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 233 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii