Make-or-buy
W dosłownym tłumaczeniu oznacza zrób-lub-kup. Klasyczne przykłady tych decyzji spotykamy w obszarze produkcyjnym, kiedy to rozważa się, czy pewien półprodukt powinien być wykonany we własnym zakresie, czy też zakupiony u kooperanta.
Jednak o decyzjach typu make-or-buy mówi się nawet na poziomie strategicznym, np.: gdy w grę wchodzi rozważenie przejęcia całej firmy (opcja make) lub tylko zawarcia z nią umowy o współpracy (opcja buy). W tym przypadku istotą tych decyzji jest optymalizacja zakresu własnych działań, a tym samym określenie efektywnych granic firmy w rozumieniu zarządzania.
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
✅ Outsourcing - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy) |
18 stron(-y) |
✅ Podstawy logistyki - ponad 70 zagadnień z odpowiedziami |
14 stron(-y) |
✅ Funkcjonowanie przedsiębiorstw w sieciach - prezentacja (⭐bibliografia) |
48 stron(-y) |
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (19 stron A4)
2. (21 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (38 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (23 stron A4)
7. (43 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (30 stron A4)
10. (21 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0 stron)
2. (0 stron)
3. (0 stron)
4. (0 stron)
5. (0 stron)
6. (0 stron)
7. (0 stron)
8. (0 stron)
9. (0 stron)
10. (0 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Make-or-buy
Make-or-buy
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 217 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|