Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
motywacja | metody walki z inflacją | analiza fundamentalna | kredyt bankowy | misja firmy | transformacja gospodarcza w Polsce | uchwalanie budżetu gminy | prognozowanie i symulacje |

Mapa grup strategicznych

Jest to graficzna metoda, która pozwala nam zakwalifikować firmę do określonej grupy strategicznej, czyli stwierdzić z kim my i w jakim zakresie konkurujemy. Metody analizy wewnętrznej samej organizacji muszą nam pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie co jest naszą słabością a co naszym atutem.

Wyróżniamy dwa podejścia do analizy wewnętrznej: zasobowe (opiera się na założeniu, że o potencjale organizacji decydują jej zasoby i umiejętności, które posiada) i procesowe (tu stwierdza się, że organizacja jest zbiorem procesów i analizując organizację musimy tak zmienić procesy w organizacji, by znacznie lepiej mogły zaspokajać potrzeby otoczenia). W podejściu zasobowym wychodzimy z założenia, że zasoby są bardzo istotne, i na tych zasobach budujemy swoją przewagę konkurencyjną. W związku z tym musimy bardzo dokładnie określić te zasoby.

W podejściu procesowym określamy czego oczekuje od nas otoczenie i koncentrujemy się na sposobach zaspokojenia potrzeb otoczenia. Najczęściej stosowane jest podejście zasobowe. Te metody analizy wewnętrznej czy otoczenia są stosowane jeśli organizacja ma jednorodny profil działania. Jeśli ten profil jest zróżnicowany i firma posiada różne strategiczne jednostki działalności, czyli ma np. różne produkty, różne branże, pojawia się problem jak określić co jest lepsze, co jest gorsze mniej czy bardziej atrakcyjne, w którym obszarze działać, z którego się wycofać. W związku z tym w roku 1966 po raz pierwszy zaprezentowano tzw. metodę portfelową. Są to metody, które przy pomocy jednego narzędzia pozwalają nam zbadać, scharakteryzować różne produkty i umiejscowić je na tle branż sektora, w którym są.

W wyniku metod portfelowych możemy określić zalecenia strategiczne jak zachować się w odniesieniu do poszczególnych produktów (jaką przyjąć strategię działania). Są to metody zmatematyzowane.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Analiza strategiczna spółki z branży hotelarskiej
27 stron(-y)
Analiza strategiczna browaru Strzelec (2) (⭐bibliografia)
19 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - opracowanie
20 stron(-y)
Koncepcja grona w zarządzaniu strategicznym - prezentacja
43 stron(-y)
Zarządzanie marketingowe - zagadnienia
19 stron(-y)
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wielobranżowego
28 stron(-y)
Analiza strategiczna Sony-Ericsson (m.in.: SWOT, 5 sił Portera, macierz BCG)
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Mapa grup strategicznych

Mapa grup strategicznych
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 157 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii