Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
restrukturyzacja | analiza portfolio | analiza wskaźnikowa bilansu | podstawy ekonometrii | zapasy | proces dystrybucji | style kierowania | programowanie liniowe |

Marka grupowa - definicja korzyści przykłady

Marka grupowa (umbrella brand) to strategia marki, w której jedna marka jest wykorzystywana do oznaczenia grupy produktów lub usług, które są do siebie podobne lub powiązane tematycznie. Jest to często stosowane podejście, które umożliwia firmie budowanie spójnego wizerunku i reputacji poprzez wykorzystanie jednej znanej marki do promowania różnych produktów lub usług.

Korzyści ze stosowania marki grupowej

- Wzmacnianie marki - Wykorzystanie jednej znanej marki do promowania wielu produktów może przyczynić się do wzmacniania jej rozpoznawalności i reputacji wśród konsumentów.

- Oszczędność kosztów marketingowych - Promowanie wielu produktów pod jedną marką może być bardziej ekonomiczne niż tworzenie i promowanie oddzielnych marek dla każdego produktu.

- Kreowanie jednolitego wizerunku - Marka grupowa pozwala na tworzenie spójnego wizerunku i komunikacji marketingowej dla całej grupy produktów, co może ułatwić identyfikację dla konsumentów.

- Krzyżowe sprzedaże - Konsumentom, którzy są lojalni wobec marki, może być łatwiej przekonać się do wypróbowania innych produktów tej samej marki, co może prowadzić do zwiększenia krzyżowych sprzedaży.

Przykłady znanych marek grupowych

- Procter & Gamble - Jest to światowy koncern zajmujący się produkcją szerokiego asortymentu produktów konsumenckich pod różnymi markami, takimi jak Pampers, Gillette, Ariel, Pantene czy Head & Shoulders. Wszystkie te marki są promowane pod jednym dachem - marką Procter & Gamble.

- Nestlé - Nestlé jest innym przykładem firmy, która wykorzystuje markę grupową do promowania różnych produktów spożywczych i napojów, takich jak Nescafé, KitKat, Maggi czy Purina.

- Unilever - Unilever to kolejny światowy koncern, który stosuje strategię marki grupowej. W portfolio Unilever znajdują się marki takie jak Dove, Knorr, Lipton, Axe czy Sunsilk.

W każdym z tych przypadków marka grupowa umożliwia firmom skuteczne zarządzanie portfelem produktów oraz budowanie silnego i spójnego wizerunku marki na rynku.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marka produktu turystycznego - prezentacja
17 stron(-y)
Just in time - referat (⭐bibliografia)
19 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (⭐bibliografia ⭐przypisy)
6 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marka grupowa - definicja korzyści przykłady

Marka grupowa - definicja korzyści przykłady
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 239 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii