Marka wg definicji American Marketing Association
American Marketing Association definiuje markę w następujący sposób:
"Marka to nazwa, termin, symbol lub ich kombinacja stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy lub wyróżnienia ich spośród konkurencji."
Innymi słowy, marka to nazwa lub symbol używany przez firmę do identyfikowania i odróżnienia swoich produktów lub usług od konkurencji. Marka może zawierać różne elementy, takie jak logo, slogan, kolorystykę i dźwięki, które pomagają konsumentom łatwiej zapamiętać i rozpoznać dany produkt lub usługę. Silna marka może przyciągnąć lojalnych klientów i zwiększyć wartość firmy.
Marka zatem identyfikuje sprzedawcę lub producenta. Z mocy prawa o znakach zastrzeżonych, sprzedawcy przyznaje się wyłączne prawa do użycia marki w nieokreślonym czasie, co odróżnia ją od patentu i prawa autorskiego które wygasają.
W istocie marka stwarza obietnice sprzedawcy ciągłego dostarczania konkretnego zbioru, cech, korzyści i usług nabywcy. Najlepsze marki oznaczają gwarancję jakości. Marka jest jednak o wiele bardziej skomplikowanym symbolem. Może posiadać aż sześć znaczeń.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron A4)
2. (9 stron A4)
3. (7 stron A4)
4. (6 stron A4)
5. (21 stron A4)
6. (72 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (6 stron A4)
9. (37 stron A4)
10. (19 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.3 stron)
3. (1.1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (2 stron)
6. (1.4 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marka wg definicji American Marketing Association
Marka wg definicji American Marketing Association
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 118 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|