Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
selekcja pracowników | proces produkcyjny | historia bankowości | wprowadzenie na rynek nowego produktu | krzywa możliwości produkcyjnych | marka | wykłady ze statystyki | ocena pracowników |

Marka wg definicji American Marketing Association

American Marketing Association definiuje markę w następujący sposób:

"Marka to nazwa, termin, symbol lub ich kombinacja stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy lub wyróżnienia ich spośród konkurencji."

Innymi słowy, marka to nazwa lub symbol używany przez firmę do identyfikowania i odróżnienia swoich produktów lub usług od konkurencji. Marka może zawierać różne elementy, takie jak logo, slogan, kolorystykę i dźwięki, które pomagają konsumentom łatwiej zapamiętać i rozpoznać dany produkt lub usługę. Silna marka może przyciągnąć lojalnych klientów i zwiększyć wartość firmy.

Marka zatem identyfikuje sprzedawcę lub producenta. Z mocy prawa o znakach zastrzeżonych, sprzedawcy przyznaje się wyłączne prawa do użycia marki w nieokreślonym czasie, co odróżnia ją od patentu i prawa autorskiego które wygasają.

W istocie marka stwarza obietnice sprzedawcy ciągłego dostarczania konkretnego zbioru, cech, korzyści i usług nabywcy. Najlepsze marki oznaczają gwarancję jakości. Marka jest jednak o wiele bardziej skomplikowanym symbolem. Może posiadać aż sześć znaczeń.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marka produktu turystycznego - prezentacja
17 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (⭐bibliografia)
82 stron(-y)
Sponsoring sportowy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Definicja marki wg American Marketing Association (0.4 stron)
2. Czym jest marka (0.3 stron)
3. Definicje marki (1.1 stron)
4. Marka imitacja (0.2 stron)
5. Definicja marki (2 stron)
6. Świadomość marki - co to jest i jak ją mierzyć? (1.4 stron)
7. Marketing-mix 4P McCarthyego (0.3 stron)
8. Marka handlowca (0.3 stron)
9. Marka rozciągnięta (0.3 stron)
10. Marketing globalny firmy (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marka wg definicji American Marketing Association

Marka wg definicji American Marketing Association
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 118 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii