Marka wspólna (co-branding)
Marka wspólna (z ang. co-brandingiem) to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu produktów lub usług przez dwie lub więcej marek, które łączą swoje siły w celu zwiększenia wartości oferowanego produktu lub usługi.
W ramach strategii co-brandingu powstaje produkt lub usługa, których nazwa i wizerunek nawiązuje do dwóch lub więcej marek biorących udział w projekcie.
Współpraca marek w ramach co-brandingu może przyjmować różne formy, np.:
- powstanie produktu lub usługi, w którym pojawiają się elementy lub cechy charakterystyczne dla każdej z marek biorących udział w projekcie
- stworzenie produktu lub usługi, w którym marki łączą swoje logo i nazwy
- wspólne finansowanie projektu
Głównym celem co-brandingu jest stworzenie nowego, wyjątkowego produktu lub usługi, który będzie miał wartość dodaną w oczach klientów i będzie w stanie przyciągnąć ich uwagę. Dzięki połączeniu sił dwóch lub więcej marek, produkt lub usługa mogą być lepiej dopasowane do potrzeb klientów, co zwiększa szanse na ich zainteresowanie i zakup.
Przykładem marki wspólnej jest np. Starbucks i PepsiCo, które stworzyły markę Starbucks Frappuccino czyli napój kawowy dostępny w puszkach, który można kupić w sklepach i na stacjach benzynowych. Współpraca ta pozwoliła na połączenie wizerunku i renomy Starbucks z doświadczeniem PepsiCo w produkcji i dystrybucji napojów bezalkoholowych.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (21 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (17 stron A4)
5. (29 stron A4)
6. (6 stron A4)
7. (37 stron A4)
8. (9 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.8 stron)
3. (0.2 stron)
4. (1 stron)
5. (1.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (1.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Marka wspólna (co-branding)
Marka wspólna (co-branding)
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 174 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|