Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
transformacja gospodarcza w Polsce | emocje | gospodarka magazynowa | komunikacja interpersonalna | metoda Hellwiga | matematyka ekonomiczna | polityka pieniężna | ryzyko w zarządzaniu |

Marka wspólna (co-branding)

Marka wspólna (z ang. co-brandingiem) to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu produktów lub usług przez dwie lub więcej marek, które łączą swoje siły w celu zwiększenia wartości oferowanego produktu lub usługi.

W ramach strategii co-brandingu powstaje produkt lub usługa, których nazwa i wizerunek nawiązuje do dwóch lub więcej marek biorących udział w projekcie.

Współpraca marek w ramach co-brandingu może przyjmować różne formy, np.:
- powstanie produktu lub usługi, w którym pojawiają się elementy lub cechy charakterystyczne dla każdej z marek biorących udział w projekcie
- stworzenie produktu lub usługi, w którym marki łączą swoje logo i nazwy
- wspólne finansowanie projektu

Głównym celem co-brandingu jest stworzenie nowego, wyjątkowego produktu lub usługi, który będzie miał wartość dodaną w oczach klientów i będzie w stanie przyciągnąć ich uwagę. Dzięki połączeniu sił dwóch lub więcej marek, produkt lub usługa mogą być lepiej dopasowane do potrzeb klientów, co zwiększa szanse na ich zainteresowanie i zakup.

Przykładem marki wspólnej jest np. Starbucks i PepsiCo, które stworzyły markę Starbucks Frappuccino czyli napój kawowy dostępny w puszkach, który można kupić w sklepach i na stacjach benzynowych. Współpraca ta pozwoliła na połączenie wizerunku i renomy Starbucks z doświadczeniem PepsiCo w produkcji i dystrybucji napojów bezalkoholowych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (⭐bibliografia)
82 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Marka wspólna (co-branding)

Marka wspólna (co-branding)
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 174 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii