Marketing partnerski
Marketing partnerski to tworzenie, utrzymywanie i wzbogacanie relacji z klientem. Pozyskanie nowego klienta jest jedynie pierwszym krokiem w procesie marketingu.
Współczesne firmy zmieniają sposób postrzegania swoich relacji z klientem. Akcenty przesuwają się z transakcji do partnerstwa, a celem tego przesunięcia jest utrzymanie długotrwałych więzi z klientami.
Firmy zaczynają dostrzegać nowe obszary swojej działalności. Oprócz zaspokajania potrzeb konsumentów interesują się nawiązywaniem i podtrzymywaniem trwałych kontaktów z innymi rynkami zewnętrznymi, w tym z rynkami dostawców, potencjalnych pracowników firmy, rynkiem pośredników i rynkiem wpływowych instytucji. Zainteresowanie firm wzbudzają również rynki wewnętrzne.
Jakość, obsługa klienta i działalność marketingowa muszą być połączone w całość. Marketing partnerski koncentruje się właśnie na zintegrowaniu tych trzech elementów i uruchomieniu ich połączonego potencjału.
Marketing partnerski koncentruje się na utrzymaniu klientów, nie na pojedynczej sprzedaży jak ma to miejsce w marketingu transakcji. Najważniejsze są korzyści wynikające z zakupu produktu (marketing partnerski), a nie same cechy produktu (marketing transakcji).
Ponadto w marketingu partnerskim ważna jest obsługa klienta, duże przywiązanie klienta do firmy, stały kontakt z klientem oraz fakt, że o jakość produktu dbają wszystkie działy firmy, a nie tylko dział produkcji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (3 stron A4)
2. (20 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (12 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (19 stron A4)
10. (13 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.9 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketing partnerski
Marketing partnerski
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 227 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|