Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
prywatyzacja pośrednia | analiza sektora | podstawy makroekonomii | reengineering | model Portera | szkolenia | kompetencje | zarządzanie procesowe |

Marketing partnerski

Marketing partnerski to tworzenie, utrzymywanie i wzbogacanie relacji z klientem. Pozyskanie nowego klienta jest jedynie pierwszym krokiem w procesie marketingu.

Współczesne firmy zmieniają sposób postrzegania swoich relacji z klientem. Akcenty przesuwają się z transakcji do partnerstwa, a celem tego przesunięcia jest utrzymanie długotrwałych więzi z klientami.

Firmy zaczynają dostrzegać nowe obszary swojej działalności. Oprócz zaspokajania potrzeb konsumentów interesują się nawiązywaniem i podtrzymywaniem trwałych kontaktów z innymi rynkami zewnętrznymi, w tym z rynkami dostawców, potencjalnych pracowników firmy, rynkiem pośredników i rynkiem wpływowych instytucji. Zainteresowanie firm wzbudzają również rynki wewnętrzne.

Jakość, obsługa klienta i działalność marketingowa muszą być połączone w całość. Marketing partnerski koncentruje się właśnie na zintegrowaniu tych trzech elementów i uruchomieniu ich połączonego potencjału.

Marketing partnerski koncentruje się na utrzymaniu klientów, nie na pojedynczej sprzedaży jak ma to miejsce w marketingu transakcji. Najważniejsze są korzyści wynikające z zakupu produktu (marketing partnerski), a nie same cechy produktu (marketing transakcji).

Ponadto w marketingu partnerskim ważna jest obsługa klienta, duże przywiązanie klienta do firmy, stały kontakt z klientem oraz fakt, że o jakość produktu dbają wszystkie działy firmy, a nie tylko dział produkcji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Test z marketingu
6 stron(-y)
Podstawy marketingu
22 stron(-y)
Komunikacja interpersonalna - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Marketing miasta
12 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Marketing Internetowy - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketing partnerski

Marketing partnerski
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 227 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii