Marketing polityczny
Jest jednym z podstawowych składników systemów demokratycznych we współczesnym świecie. Po raz pierwszy został zastosowany w prezydenckiej kampanii wyborczej przez sztab wyborczy generała D.D. Eisenhowera w 1952 roku. Kampanię prezydencką generała prowadziły agencje reklamowe BBDO (Batten, Barton, Durstin i Osborne) i Thomas Rosses Jr. z agencji Ted Bates.
W Europie marketing polityczny zaczęto stosować na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Zastosowano go z powodzeniem w czasie wyborów parlamentarnych w Wielkiej Brytanii w 1959 roku i wyborów prezydenckich we Francji w 1965 roku.
Możliwości wykorzystania marketingu w działaniu politycznym pierwsi zaczęli popularyzować P. Kotler i S. Levy. Zwrócili oni uwagę na możliwość zastosowania marketingu w działalności instytucji politycznych, wychodząc z założenia, że oferowane przez nie usługi mają charakter produktu, czy raczej usługi dostarczanej klientowi w oparciu o te same reguły co produkt i usługa tradycyjna w tradycyjnym marketingu.
Zdaniem Williama G. Nickelsa stale rośnie znaczenie marketingu na arenie politycznej. Reklama partii czy polityka kieruje się tymi samymi regułami, co reklama klasycznych produktów. Różnica polega na tym, że marketing polityczny jest od klasycznego marketingu bardziej nieprzewidywalny.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (6 stron A4)
5. (12 stron A4)
6. (11 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (13 stron A4)
9. (10 stron A4)
10. (15 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.9 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketing polityczny
Marketing polityczny
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 129 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|