Marketing polityczny
Jest jednym z podstawowych składników systemów demokratycznych we współczesnym świecie. Po raz pierwszy został zastosowany w prezydenckiej kampanii wyborczej przez sztab wyborczy generała D.D. Eisenhowera w 1952 roku. Kampanię prezydencką generała prowadziły agencje reklamowe BBDO (Batten, Barton, Durstin i Osborne) i Thomas Rosses Jr. z agencji Ted Bates.
Zobacz: Marketing polityczny w Polsce - praca licencjacka (Strony A4: 90) 📚 📝
W Europie marketing polityczny zaczęto stosować na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Zastosowano go z powodzeniem w czasie wyborów parlamentarnych w Wielkiej Brytanii w 1959 roku i wyborów prezydenckich we Francji w 1965 roku.
Zobacz: Funkcje i rola marketingu politycznego w wyborach (Strony A4: 19)
Możliwości wykorzystania marketingu w działaniu politycznym pierwsi zaczęli popularyzować P. Kotler i S. Levy. Zwrócili oni uwagę na możliwość zastosowania marketingu w działalności instytucji politycznych, wychodząc z założenia, że oferowane przez nie usługi mają charakter produktu, czy raczej usługi dostarczanej klientowi w oparciu o te same reguły co produkt i usługa tradycyjna w tradycyjnym marketingu.
Zobacz: Czarny PR w kampaniach wyborczych - praca licencjacka (Strony A4: 66) 📚 📝
Zdaniem Williama G. Nickelsa stale rośnie znaczenie marketingu na arenie politycznej. Reklama partii czy polityka kieruje się tymi samymi regułami, co reklama klasycznych produktów. Różnica polega na tym, że marketing polityczny jest od klasycznego marketingu bardziej nieprzewidywalny.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): Zobacz: Marketing wyborczy - referat (Strony A4: 11) 📚 📝 Zobacz: Marketing miasta (Strony A4: 12) Zobacz efektowne, ekskluzywne lampy glamour: www.ares-eksport.pl i kup w PROMOCJACH prosto od dystrybutora!
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
✅ Marketing polityczny w Polsce - praca licencjacka (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
90 stron(-y) |
✅ Marketing wyborczy - referat (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
11 stron(-y) |
✅ Funkcje i rola marketingu politycznego w wyborach |
19 stron(-y) |
✅ Czarny PR w kampaniach wyborczych - praca licencjacka (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
66 stron(-y) |
✅ Marketing miasta |
12 stron(-y) |
✅ Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (✓ bibliografia) |
20 stron(-y) |
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (12 stron A4)
2. (20 stron A4)
3. (3 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (37 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (11 stron A4)
10. (10 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.9 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.7 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketing polityczny
Marketing polityczny
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 176 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|