Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ryzyko bankowe | zdolność kredytowa | teorie treści | dochody budżetu państwa | non profit | krzywa Laffera | szacowanie parametrów strukturalnych | system motywacji |

Marketing przemysłowy

Jest integralną częścią marketingu jako nauki ogólnej i może być traktowany jako wyodrębniona dziedzina ekonomi.

Marketing przemysłowy obejmuje działania związane z rynkiem dóbr produkcyjnych, ma też swoje uzasadnienie w zakresie dokonywanych działań, kształtowaniu powiązań rynkowych, sposobach dokonywania zakupów, wyborze dostawcy.

Słowo przemysłowy może sugerować, iż marketing przemysłowy (ang. industrial marketing) obejmuje tylko przedsiębiorstwa produkcyjne.

Ze względu na szeroki zakres jaki obejmuje marketing przemysłowy nastąpiło wyodrębnienie działów marketingu przemysłowego na:
- marketing zakupów (z ang. Purchasing Marketing)
- marketing sprzedaży  (z ang. Commercial Marketing)
- marketing rządowy (z ang. Government Marketing)

Marketing przemysłowy rozumiany jest jako marketing produktów i usług wytwarzanych przez przedsiębiorstwa produkcyjne i przeznaczonych dla nabywców wykorzystujących je w procesach produkcyjnych. Działalność marketingowa takich przedsiębiorstw koncentruje się na badaniu potrzeb swego kręgu nabywców i na ich zaspokajaniu własną działalnością produkcyjną przy stosowaniu sprzedaży osobistej i związanych z nią form promocji, negocjacji cenowych oraz strategii konkurencyjnego budowania kompozycji marketingu-mix.

Marketing przemysłowy tych przedsiębiorstw polega na rozległych badaniach potrzeb i preferencji nabywców, wyborze najkorzystniejszych i zgodnych z posiadanymi kompetencjami rynków docelowych, wytwarzaniu zróżnicowanych asortymentów produktów, pozyskiwaniu hurtowych i detalicznych kanałów dystrybucji dla doprowadzania produktów do końcowych nabywców.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Uwarunkowania marketingu przemysłowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Marketing miasta
12 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Franchising i jego wpływ na skuteczność działań wybranych firm (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketing przemysłowy

Marketing przemysłowy
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 164 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii